Konsorcjum z udziałem PKP Cargo wygrało przetarg na kompleksową obsługę bocznic kolejowych Kopalni Węgla Kamiennego \"Piast\", należącej do Kompanii Węglowej - poinformował w środę rzecznik spółki Piotr Apanowicz.
PKP Cargo przejmie obsługę manewrową i utrzymanie bocznic KWK \"Piast\" Ruch I w Bieruniu i Ruch II w Woli, na najbliższe trzy lata. W skład konsorcjum weszły także spółki PKP Cargo Service, PKP LHS oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Do tej pory bocznice obsługiwał Nadwiślański Zakład Transportu Kolejowego.
Spółka szacuje, że docelowo przy obsłudze bocznic zatrudnienie znajdzie ok. 75 pracowników Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu spółki. To największa liczba pracowników skierowana do obsługi bocznic kolejowych spośród dotychczas realizowanych przez PKP Cargo projektów tego rodzaju. Do obsługi bocznicy Elektrowni Łagisza trafi ok. 30 pracowników spółki, a do obsługi bocznicy KWK \"Murcki\" - ok. 65 pracowników.
Jak poinformowano, najpóźniej do końca lutego powinien zostać również ostatecznie rozstrzygnięty protest Nadwiślańskiego Zakładu Transportu Kolejowego w sprawie wygranego przez PKP Cargo przetargu na obsługę bocznicy KWK \"Brzeszcze\", również należącej do Kompanii Węglowej.
Jeszcze w tym miesiącu spółka planuje złożyć oferty w dwóch kolejnych przetargach na obsługę bocznic kolejowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.