Ekspansja zagraniczna i związane z nią wyzwania spowodowały konieczność uporządkowania identyfikacji wizualnej Spółek Grupy kapitałowej PKP CARGO. Ograniczenie liczby stosowanych znaków firmowych i kolorystyki przyniesie znaczące obniżenie kosztów marketingowych. Dzięki zaproponowanej zmianie kolorystyki, w sposób jednoznaczny, spółka będzie się wyróżniać spośród kilkuset operatorów obecnych na kolejowych szlakach Europy.
PKP CARGO konsekwentnie realizuje deklaracje złożone przed debiutem giełdowym w październiku 2013 r. Spółka wdrożyła m.in. pionowy model zarządzania, zmniejszyła liczbę zakładów z dziesięciu do siedmiu i zoptymalizowała strukturę grupy kapitałowej. Najważniejszym wydarzeniem w ramach ekspansji firmy był zakup 80 proc. udziałów w spółce AWT, drugim pod względem wielkości przewoźniku kolejowym w Czechach. Z kolei współpraca z chińską prowincją Henan to poważny krok, umacniający pozycję PKP CARGO jako zintegrowanego operatora logistycznego o europejskim zasięgu. W ciągu zaledwie pół roku Grupa PKP CARGO pozyskała kontrakty na kompleksową obsługę logistyczną przewozu kontenerów z Chin do Europy — z prowincji Henan, Syczuan i Yunnan do Niemiec i Holandii. To łącznie siedem połączeń w tygodniu. Docelowo może ich być ponad 300 w ciągu roku.
Przygotowując się do nowych wyzwań, spółka zoptymalizowała proces przewozowy i strukturę organizacyjną Grupy, istotnie zmniejszając koszty operacyjne.
Ekspansja zagraniczna i związane z nią zmiany spowodowały konieczność uporządkowania identyfikacji wizualnej Spółek Grupy Kapitałowej PKP CARGO. Ograniczenie liczby stosowanych znaków firmowych i kolorystyki przyniosie znaczące obniżenie kosztów marketingowych.
Nie mniej istotnym czynnikiem jest konieczność dostosowania wizerunku marki do zmian rynkowych - otoczenia konkurencyjnego i sposobu funkcjonowania. Będąc drugim przewoźnikiem towarowym w Europie, musimy połączyć zalety dotychczasowej identyfikacji z wymogami i oczekiwaniami rynku europejskiego, na którym chcemy odgrywać coraz większą rolę. Zakup czeskiego przewoźnika AWT, strategiczne partnerstwo z chorwackim narodowym przewoźnikiem HZ Cargo i kluczowa pozycja w transporcie Chiny - Europa to najlepszy moment na wprowadzenie tych zmian.
Dzięki zaproponowanej zmianie kolorystyki z niebieskiej na czerwoną będziemy mogli wyróżniać się w sposób jednoznaczny spośród kilkuset operatorów obecnych na kolejowych szlakach Europy.
Warto jednak zaznaczyć, że zmiany kolorystyki będą wprowadzane zgodnie z harmonogramem remontów i modernizacji lokomotyw i wagonów. W tym przypadku zmiana barw nie spowoduje więc konieczności poniesienia żadnych dodatkowych kosztów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.