W styczniu i lutym PKP CARGO SA zwiększyło zauważalnie przewozy węgla, w szczególności w relacjach portowych. Ponadto od lutego PKP CARGO samodzielnie realizuje m.in. przewozy polskiego węgla do Niemiec. Rynek jest trudny i wymagający, ale przewoźnik dysponuje niezbędnymi zasobami, aby walczyć o każdy procent udziałów. Jak podaje GUS, PKP CARGO ma ponad 72 proc. udziałów w rynku transportów węgla i 51 proc. w przewozach metali, rudy i złomu. Spółka odgrywa też kluczową rolę w przewozach kruszyw, chemii i wielu innych grup towarowych.
- Nasza strategia działania przynosi efekty. Widoczny wzrost udziału na pełnym wyzwań rynku potwierdza, że PKP CARGO dysponuje unikalnym know-how i zasobami taborowymi dostosowanymi do potrzeb i wymagań naszych klientów - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych.
- Odżył transport węgla i ruszyły przewozy kruszyw. Szczególnie cieszą nas dane o dynamice wzrostu przewozów intermodalnych, świadczące o dobrym przyjęciu przez klientów nowych rozwiązań, takich jak pociąg operatorski. Pracujemy nad nowymi produktami, które pozwolą Grupie PKP CARGO systematycznie umacniać pozycję w tym najbardziej perspektywicznym segmencie rynku - dodaje Jacek Neska.
PKP CARGO jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej (2014 r.).
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.