Dziennikarz portalu nettg.pl zapytał Marka Brzenczka, prezesa zarządu Polskiej Techniki Górniczej, co sądzi o aktualnej sytuacji na rynku maszyn i urządzeń górniczych.
- Zainteresowanie firm zaplecza górniczego ofertą ekspansji na rynki zewnętrze jest naturalnym efektem naszej aktywności. Polska Technika od ponad 10 lat prowadzi profesjonalną promocję maszyn i urządzeń górniczych na rynkach zagranicznych. Mamy w tej dziedzinie duże doświadczenie i skuteczne instrumenty. Dostatecznie szybko dostrzegliśmy zmieniającą się koniunkturę i spadek zamówień na rynku krajowym. Należało zdecydować się na szybką dywersyfikację źródeł przychodów. Nasze działania stały się jeszcze bardziej widoczne po wygraniu konkursu ogłoszonego przez Ministerstwo Gospodarki w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Uczestniczymy w przygotowaniu oraz realizacji koncepcji branżowego programu promocji w ramach realizowanego przez resort projektu Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych. Konsorcjum Polskie Górnictwo, utworzone przez Krajową Izbę Gospodarczą, Polską Technikę Górniczą oraz Górniczą Izbę Przemysłowo-Handlową, przez 3 lata kompleksowo promuje rodzimą branżę maszyn i urządzeń górniczych w Argentynie, Chile, Chinach, Indiach, Wietnamie, Kazachstanie, Rosji i Polsce.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.