PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 stycznia 2014 14:31 Trybuna Górnicza : : autor: Anna Zych 2,584 odsłon

Naszym wyzwaniem jest świat

Dzisiaj jesteśmy jednym z największych pracodawców w Bytomiu, stabilnym na tyle, że o pracę w naszej firmie się zabiega. Nie tylko wywiązujemy się ze wszystkich umów z pracownikami, wynikającymi z przepisów, ale honorując zapisy Kodeksu pracy, staramy się wychodzić poza wytyczone ramy - zaznacza Bogdan Fiszer, prezes Conbelts Bytom
fot: Jarosław Galusek/ARC

Rozmowa z Bogdanem Fiszerem, prezesem Conbelts Bytom

Conbelts sprzed pięciu lat i ten obecnie to dwie różne firmy.
Mam taką nadzieję...

Dlaczego?
Przez te pięć lat wszystko się zmieniło. Kryzys, który w 2008 r. dotykał wszystkich, nie ominął naszej firmy. Wydaje mi się, że doświadczenia z tamtego okresu nas wzmocniły i przygotowały na wyzwania, które stoją przed nami obecnie. W samej firmie w tym czasie doszło do bardzo wielu zmian. Przede wszystkim porządkowaliśmy nasze relacje z rynkiem, z partnerami i dostawcami, instytucjami publicznymi. Dzisiaj jesteśmy jednym z największych pracodawców w Bytomiu, stabilnym na tyle, że o pracę w naszej firmie się zabiega. Nie tylko wywiązujemy się ze wszystkich umów z pracownikami, wynikającymi z przepisów, ale honorując zapisy Kodeksu pracy, staramy się wychodzić poza wytyczone ramy. To składa się na istotną zmianę w postrzeganiu firmy przez otoczenie. Najważniejsze jest jednak, jak widzą nas sami pracownicy, bo to oni kreują wizerunek firmy. Wielu z nich rozpoczynało swoją przygodę z Conbelts Bytom w 1987 r., gdy firma rozpoczynała swoją działalność, wielu pamięta najtrudniejszy okres lat 2009-2010, kiedy okazało się, że mamy problemy z wypłatą wynagrodzeń w terminie. Przekonanie, że dojdzie do zwolnień grupowych na trzy tygodnie przed świętami, i strach, który towarzyszył tej sytuacji, były dla wszystkich trudnym doświadczeniem.

Co zdecydowało o tym, że udało się przezwyciężyć ten tak trudny okres?
Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. To była suma działań podjętych we wszystkich możliwych obszarach. Na pewno zapadały bardzo trudne decyzje, bo ryzyko związane z utrzymaniem stanu zatrudnienia bez zwolnień, w sytuacji gdy nie było pieniędzy, było duże. Kolejnymi zadaniami było zdobycie środków finansowych i pozyskanie zamówień. To ostatnie było szczególnie trudne, bo będąc w trakcie postępowania układowego, zostaliśmy wykluczeni z mocy prawa ze startów w przetargach organizowanych w ramach zamówień publicznych.

Trudno było zarazić ludzi wizją i entuzjazmem?
W tamtym czasie nie było wizji ani entuzjazmu, była tylko chęć przetrwania. Entuzjazm zaczął przychodzić po 1,5 roku, kiedy poczuliśmy, że mamy na coś wpływ, że od nas zależy, jak będzie wyglądał następny miesiąc. Oczywiście, chcieliśmy udowodnić sobie i innym, że jest coś w tej fabryce, o co warto powalczyć. Zamiast o optymizmie i nadziei, mówiłbym więc o determinacji.

Strategicznym partnerem dla Conbelts jest górnictwo. Jak układają się relacje z branżą, która mocno zastanawia się nad swoją przyszłością?
Conbelts Bytom powstał 25 lat temu. 90 proc. tego czasu to dla branży górniczej były lata chude. W tym czasie zniknęły olbrzymie obszary wydobywcze, jak kopalnie w Zagłębiu, Bytomiu, Siemianowicach Śl. czy innych miastach. W rozmowie z branżą górniczą, która stale zmaga się z wyzwaniami, mówienie, że to ona jest problemem, byłoby faux pas. Nie jesteśmy w stanie pomóc firmom górniczym, ale w tych trudnych okresach możemy na tyle uelastycznić nasze relacje, by nie być dla nich dodatkowym problemem. Trzeba szukać rozwiązań, które nas nie pogrążą, a im ułatwią życie. Przykładowo dać poczucie, że nie muszą prowadzić u siebie polityki magazynowej, przez co mają większą elastyczność w zakresie doboru taśmy. Nasi partnerzy z górnictwa dzisiaj zamawiają taśmę, którą jutro chcą zwieźć na dół. Podczas realizacji zamówień korzystamy z najnowocześniejszych technik, to sposób na obniżenie kosztów zarówno po jednej, jak i po drugiej stronie.

Jakie wyzwania stoją obecnie przed firmą?
Świat. Z całym szacunkiem dla naszej branży górniczej, z różnych powodów wydobycie w Polsce nie będzie rosło. Inaczej będzie na świecie. Pierwszym krokiem jest zdobycie rynku.

A w jakie rynki celujecie?
Te, które mają największą perspektywę rozwoju. Rynkiem będącym największym wyzwaniem jest Australia. To rynek najnowocześniejszy, najbardziej profesjonalny, o największym potencjale rozwoju i stabilizacji, jeżeli już się na nim jest. Natomiast największy jest oczywiście rynek chiński i mam nadzieję, że za kilka lat będziemy stabilnie produkowali i dostarczali taśmy dla tamtejszych kopalń. Kolejnym kierunkiem jest Ameryka Południowa. Życzymy sobie, aby na bazie doświadczeń polskiego czempiona, którym jest KGHM w dziedzinie wydobycia rud miedzi, udało nam się wejść do Chile. Ale niezależnie od tego już teraz jesteśmy obecni w Kolumbii, Argentynie i pracujemy nad Meksykiem.

Marka Conbelts Bytom jest tam obecna czy już rozpoznawalna?
W Argentynie jesteśmy bardzo dobrze rozpoznawalni, pracujemy nad takim samym postrzeganiem nas w Meksyku. W Kolumbii realizujemy projekt, który w ciągu najbliższych trzech lat spowoduje, że będziemy bardzo widoczni. Za każdym razem, aby zaistnieć w sposób skuteczny na danym rynku, potrzeba kilku lat.

Państwa plany wymagają położenia sporego nacisku na rozwój Pionu Handlowego.
To prawda. To wymaga również czasu, bo nie da się stworzyć pionu handlowego na zasadzie kupowania ludzi, ponieważ to jest kwestia edukacji, specjalizacji i zrozumienia specyfiki produktu, który się oferuje. Handlowiec musi się również nauczyć standardów, których oczekuje od niego firma, zrozumieć, czy ma być sprzedawcą, czy także konsultantem i doradcą. Jeżeli poprzestalibyśmy na tym pierwszym rozwiązaniu i nie przyzwyczailibyśmy klienta, że oferujemy coś więcej, to zaraz przyjdą na nasze miejsce inni i zaproponują ofertę korzystniejszą cenowo.

Handlowcy w Conbelts wiedzą, jak przebiega proces produkcyjny?
Staramy się, aby zrozumienie procesu produkcyjnego było dostępne dla każdej komórki firmy.

A Pan często zagląda do hali produkcyjnej?
Codziennie.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LVSJY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
32,235 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]