REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 lipca 2013 17:01 Polska Agencja Prasowa 1.4 tys. odsłon

Energa: strategia inwestycyjna za 21 mld

Trendy w elektroenergetyce czy uwarunkowania prawne skłaniają do szukania innowacyjnych rozwiązań
fot: energa.pl

Inwestycje do 2021 r. w wysokości ok. 21 mld zł, ograniczanie wpływu na środowisko, rozwój działalności dystrybucyjnej - to główne założenia zaktualizowanej strategii na lata 2013-2020 grupy Energa.

Jak poinformowała w piątek (19 lipca) Energa, zaktualizowana strategia została przyjęta przez zarząd i pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą, a jej główne założenia to wyższy poziom usług, inwestycje w sieci dystrybucyjne i OZE (odnawialne źródła energii) oraz stabilność finansowa.

- Główne kierunki przyjętej w 2008 r. strategii Grupy Energa pozostają aktualne, co znajduje odzwierciedlenie w osiąganych przez nas wynikach. Jednak trendy w elektroenergetyce czy uwarunkowania prawne skłaniają nas do szukania innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym będziemy w stanie lepiej reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe i potrzeby klientów - ocenił prezes Energi Mirosław Bieliński. - Modyfikacja strategii pozwoli nam nie tylko osiągnąć pozycję preferowanego i niezawodnego dostawcy energii, ale również ograniczyć oddziaływanie na środowisko naturalne i zachować stabilność finansową poprzez inwestowanie w obszar częściowo regulowany, czyli dystrybucję - dodał Bieliński.

Spółka podkreśliła, że ważną grupą czynników, które zostały uwzględnione w zmodyfikowanym dokumencie, były tendencje w elektroenergetyce oraz uwarunkowania prawne, takie jak pakiet klimatyczny UE, nowelizacja Prawa energetycznego czy polityka energetyczna Polski do 2030 r.

Strategiczne cele Energi leżą w obszarach relacji z klientami, ograniczenia wpływu na środowisko naturalne oraz rozwoju działalności dystrybucyjnej.

Zgodnie z aktualizacją strategii, w pierwszym z nich spółka ma się koncentrować m.in. na poprawie jakości usług czy realizacji wspólnych z klientami przedsięwzięć w zakresie efektywnego wytwarzania i wykorzystania energii.

Ograniczanie wpływu na środowisko ma następować przez stosowanie technologii istotnie zmniejszających emisję gazów cieplarnianych w wytwarzaniu i dystrybucji energii, dobór efektywnych technologii wykorzystujących naturalne zasoby krajowe do produkcji energii czy innowacje w zakresie efektywności energetycznej.

Na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucyjnej, w tym na zwiększanie możliwości przyłączania OZE czy poprawę jakości dostaw, Energa planuje przeznaczyć ok. 12,5 mld zł. Celem jest m.in. zmniejszenie wskaźnika SAIDI (przeciętnego czasu trwania przerwy długiej i bardzo długiej, wyrażonego w minutach na jednego odbiorcę w ciągu roku) do 190 minut, a wskaźnika SAIFI (przeciętnej częstości przerw długich i bardzo długich) o ok. 65 proc., do 1,9.

Reszta planowanych inwestycji, czyli ok. 8,5 mld zł ma być przeznaczona na elektrownie konwencjonalne i gazowe, źródła kogeneracyjne czy OZE. Moc przyłączeniowa OZE ma wzrosnąć z dzisiejszego 1,6 GW do 6 GW.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwiększono wartość jednorazowych odpraw ze 120 tys. zł do 170 tys. zł
24 kwietnia 2025
32.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]