Lubelski Węgiel Bogdanka przyjęła do realizacji Strategię Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) na lata 2012 - 2015 - dowiedział się portal górniczy nettg.pl z informacji przekazanych przez spółkę. To podstawowy dokument korporacyjny określający dla Bogdanki wizję i cele, jakie spółka zamierza osiągnąć na drodze zrównoważonego rozwoju. Powstał w oparciu o kluczowe wyzwania CSR, jakie stoją przed branżą wydobywczą na świecie. W tworzeniu Strategii spółkę wspomagał Zespół ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu PwC.
CSR (ang. corporate social responsibility) - społeczna odpowiedzialność biznesu jest standardem zarządzania firmą uznawanym i praktykowanym na całym świecie. Przynosi on wymierne, długofalowe korzyści i buduje wartość przedsiębiorstwa. Coraz więcej podmiotów gospodarczych stosuje go również w Polsce. Jest też wkładem biznesu w tzw. politykę zrównoważonego rozwoju, rozumianą jako zagwarantowanie osiągania celów i efektów ekonomicznych zarówno w teraźniejszej, jak i przyszłej perspektywie, z uwzględnieniem potrzeb szeroko rozumianego otoczenia i środowiska.
LW Bogdanka SA już od lat realizuje w swojej działalności wiele praktyk odpowiedzialnego biznesu. Przyjęcie kompleksowej Strategii CSR i wdrożenie jej do realizacji oznacza zobowiązanie spółki do podjęcia konkretnych działań w takich obszarach jak:
• etyka i transparentność komunikacji w praktyce działalności biznesowej;
• bezpieczeństwo i rozwój pracowników spółki;
• innowacyjny i aktywny wpływ na otoczenie i środowisko;
• realizacja celów biznesowych w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
Strategia CSR dla LW Bogdanka są to również zobowiązanie do stałego monitorowania wszystkich mierników podjętych działań oraz publicznego raportowania społecznego zaangażowania spółki, np. w zakresie sponsoringu sportowego i kulturalnego, ochrony środowiska czy poprawy bezpieczeństwa i rozwoju pracowników.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.