Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, przedłożony przez Minister Przemysłu, o zmianie niektórych ustaw w celu dostosowania do nomenklatury scalonej. Ma on charakter techniczny. Jego celem jest dostosowanie przepisów do rozporządzenia Unii Europejskiej w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej - poinformowali przedstawiciele resortu przemysłu.
Jak wyliczają przedstawiciele resortu przemysłu, najważniejsze rozwiązania nowych zapisów dotyczą: wprowadzenia zmian dotycząca kodów Nomenklatury Scalonej (CN), która służy wspólnej unijnej taryfie celnej i dostarcza statystyki dotyczące handlu wewnątrz UE oraz między UE a resztą świata. Istniejący kod dla czystego oleju napędowego CN 2710 19 43 zostanie zastąpiony dwoma nowymi kodami: CN 2710 19 42 – dla oleju napędowego o zawartości węgla biogenicznego co najmniej 80 proc. masy; CN 2710 19 44 – dla pozostałych olejów napędowych.
Jak wskazują dalej, zmiana dokonana przez Komisję Europejską służy usystematyzowaniu klasyfikacji towarów oraz dostarczeniu dokładniejszych danych statystycznych dla towarów o zmienionych kodach, a wprowadzone rozwiązanie umożliwi m.in. ustanowienie norm do badań jakości zmienionych paliw oraz przeprowadzanie kontroli jakości tych paliw, co pozytywnie wpłynie na interesy konsumentów oleju napędowego.
Nowe przepisy mają wejść w życie od 1 stycznia 2025 roku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.