Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
W Katowicach drugi dzień uroczystości z udziałem prezydenta RP
16 sierpnia 2019
Wielka defilada przeszła przez Katowice
15 sierpnia 2019
Główny Insytut Górnictwa pomógł szkolić pirotechników wielu służb
13 sierpnia 2019
Widowisko „W dziewiętnastym roczku, w tym wielkim powstaniu...”
11 sierpnia 2019
Wielkie rodzinne świętowanie PGG z okazji powstańczego stulecia
11 sierpnia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 kwietnia 2008 autor: Barbara Warpechowska
Sam węgiel nie wystarczy
Górnictwo powinno poprawić swój wizerunek. Dlatego musi sięgnąć po środki i działania z zakresu public relations. Taki wniosek płynie z konferencji \"Medialny wizerunek górnictwa - doświadczenia i perspektywy\". W XXI wieku sam węgiel to za mało. Jak każdy inny produkt potrzebuje promocji.

W dwudniowej konfrencji w Wiśle, którą zorganizowało Wydawnictwo Górnicze, wzięło udział kilkadziesiąt osób - przedstawiciele zarządów spółek węglowych, dyrektorzy ds. pracy kopalń, związkowcy, naukowcy i dziennikarze. 

Potrzebna głowa i serce

Nie ma jednej recepty na szybką zmianę wizerunku szczególnie w odniesieniu do tak wiekowej branży jaką jest górnictwo. Wizerunek jest wyobrażeniem, które powstaje w społeczeństwie na podstawie informacji przekazywanych przez nas i różnych sygnałów zewnętrznych, jest świadectwem zbudowania naszej tożsamości i dbałości o naszą reputację. To także próba odpowiedzi na pytanie: czym jest górnictwo i dokąd zmierza?
 
- Budując wizerunek górnictwa jest niezbędne odwołanie się do rozumu, ale również do uczuć i emocji. Najważniejsza jest potrzeba pilnej poprawy wizerunku górnictwa - podkreślał Mariusz Siembiga, prezes Wydawnictwa Górniczego. 

I z tą tezą zgodzili się uczestnicy konferencji. Zwracali uwagę, że nawet w regionie, w którym niemal każdy mieszkaniec ma w rodzinie górnika, na wizerunek branży największy wpływ mają informacje negatywne: afery, protesty, katastrofy. A co dopiero mówić o pozostałych regionach Polski, gdzie przez lata budziły zazdrość zarobki, sklepy, a o górnikach przypominano sobie z okazji Barbórki, ważnych gości na Śląsku lub katastrofy w kopalni.

- Na pewno zmienia się pozycja zawodowa górnictwa. Jeśli mamy mówić o budowaniu dobrego wizerunku, trzeba pomyśleć o stonowaniu niedobrych skojarzeń, które otaczają branżę  - przekonywał dr Krzysztof Łęcki, socjolog z Uniwersytetu Śląskiego.

Górnictwo potrzebuje wizerunku, który odpowiada rzeczywistości, a nie wciąż funkcjonujących stereotypów.

- Świadomość potrzeby public relations kształtuje się w górnictwie powoli. Firmy uczą się dbać o swój wizerunek, ale obraz branży jako całości wciąż pozostawia wiele do życzenia, mimo wielu osiągnięć i pozytywnych zmian – uważa wiceprezes Wydawnictwa Górniczego Jacek Srokowski. 

Szybko zmieniać

- Mówimy o branży, która jest gwarantem
Strona
1
2
3
4
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • DGZSV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Tragiczny wypadek w kopalni
11 sierpnia 2019
24866
Drugie życie Ziemowita
11 sierpnia 2019
19332
W spółce uruchomiono kolejne ściany
13 sierpnia 2019
12442
Aplikacja dla mierniczego
11 sierpnia 2019
6054
W kopalni Murcki-Staszic nadal niebezpiecznie
12 sierpnia 2019
5781
Górnikom z Bytomia zamarzył się Zachód
12 sierpnia 2019
4796
Kopalnia wznowiła wydobycie. Awaria została usunięta
13 sierpnia 2019
4551
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu