PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 stycznia 2020 12:06 Polska Agencja Prasowa

Przejazd autobusami miejskimi między dworcem Sądowa a oddalonym o kilkaset metrów dworcem kolejowym będzie bezpłatny

Jak poinformował prezydent Katowic Katowice Krupa, zakończyła się budowa dworca autobusowego Sądowa
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Zakończyła się budowa dworca autobusowego Sądowa, trwają procedury związane z odbiorem - podał w czwartek prezydent Katowic Marcin Krupa. Zapowiedział, że przejazd autobusami miejskimi między dworcem Sądowa a oddalonym o kilkaset metrów dworcem kolejowym będzie bezpłatny.

Chodzi o jedno z trzech budowanych obecnie centrów przesiadkowych w Katowicach, mieszczące przede wszystkim międzymiastowy dworzec autobusowy. Umowę na budowę węzła Sądowa miasto podpisało w lutym 2018 r.

Jak poinformował w czwartkowej rozmowie na antenie Radia Katowice Krupa, prace budowlane już tam się zakończyły. - Teraz jesteśmy w trakcie odbiorów; niestety odbiory trwają - to m.in. sprawdzenie wykonanych prac pod kątem bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi o wyposażenie, wszystko jest już dograne - zapewnił.

Zaznaczył, że w trakcie realizacji zlecono prace dodatkowe. - Aby wygląd tego dworca był porządny, ładny, zlecaliśmy parę rzeczy. Ale myślę, że gdy już go zobaczymy jako użytkownicy, polubimy wszyscy to miejsce - uznał prezydent Katowic.

Odnosząc się do kilkusetmetrowej odległości między centrum przesiadkowym Sądowa a dworcem kolejowym przypomniał, że nowa inwestycja będzie miała przede wszystkim funkcję dworca autobusów dalekobieżnych - łącząc transport drogowy z kolejowym, a także zbiorowym transportem lokalnym. Zastrzegł, że miasto nie miało tyle miejsca, aby bardziej zbliżyć kolej i autobusy dalekobieżne.

- Jest to pomyślane w ten sposób, że jeśli przyjeżdża autobus dalekobieżny, to w centrum przesiadkowym Sądowa jest czas wyrównywania godzin pracy kierowców naszych autobusów lokalnych. A więc tam będzie przyjeżdżał każdy autobus z naszego multiprzystanku pod dworcem kolejowym, odczekiwał odpowiedni czas i wyruszał dalej w drogę - wyjaśnił prezydent Katowic.

- Autobusy będą tam zjeżdżały z częstotliwością co ok. 5 minut; będą dowoziły pasażerów spod dworca kolejowego na dworzec autobusów dalekobieżnych. I tak samo w drugą stronę. Nie będzie więc potrzeby wędrówki do dworca kolejowego: będzie można wysiąść z autobusu dalekobieżnego, wsiąść do naszego lokalnego i za darmo dojechać pod dworzec kolejowy - wyjaśnił.

Węzeł Sądowa w centrum miasta, który za 56,9 mln zł realizuje Budimex, będzie funkcjonował ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego. Przejście między oboma obiektami możliwe jest wąskimi chodnikami wzdłuż zatłoczonych ulic, wymaga pokonania m.in. trzech ruchliwych skrzyżowań ze światłami.

Do węzła Sądowa nie dotrą na razie tramwaje kursujące pobliską ul. Gliwicką. W dalszej perspektywie rozważane ma być doprowadzenie do niego odcinka trakcji tramwajowej. Droga do najbliższego przystanku tramwajowego będzie oznaczała przejście ok. 300-400 m.

Prócz zadaszonych peronów autobusowych, w węźle stanął m.in. budynek obsługi podróżnych, w którym znajdą się: poczekalnie, mała gastronomia, punkt prasowy i przechowalnia bagażu. Projekt uwzględnia potrzeby kierowców autobusów dalekobieżnych, przewidziano m.in. pomieszczenia socjalne i sanitariaty. Na terenie węzła umieszczono też wiatę rowerową, parking na ok. 50 samochodów oraz małą architekturę i zieleń.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • WSQGR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,576 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]