Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Szyb Grzegorz z pierwszym kołem
24 kwietnia 2019
Pochowali Jezusa w podziemnym chodniku
19 kwietnia 2019
PGG będzie nagradzać najlepszych. Pierwsi - rekordziści z Sośnicy
18 kwietnia 2019
Uczcili pamięć Wojciecha Korfantego
18 kwietnia 2019
Przygotowania do obudowy kotwowej
12 kwietnia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
8 kwietnia 2019 Portal gospodarka i ludzie autor: JM
Pociągiem w godzinę do Krakowa w przyszłym roku?
Modernizacja trasy Katowice-Kraków będzie łącznie kosztowało ok. 2 mld zł netto
fot: PKP PLK

Jak poinformowali przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, dobiega końca przebudowa drugiego peronu na stacji Jaworzno Szczakowa. To kolejny etap modernizacji trasy Katowice-Kraków. Kolejarze obiecują, że remont definitywnie powinien zakończyć się w przyszłym roku.

PKP PLK poinformowały, że podróżni mogą już korzystać z nowego peronu nr 3 na stacji Jaworzno Szczakowa. Kończy się również przebudowa peronu nr 2, który też został podwyższony, co ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oprócz tego na peronach pojawiły się nowe wiaty nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie i nagłośnienie. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znacznym udogodnieniem będą windy i platformy, które zostaną uruchomione jesienią.

W ramach modernizacji linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostało również wyposażone lokalne centrum sterowania (LCS) w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Komputerowe urządzenia zapewniają bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Na tym odcinku wymieniono także 46 km toru, 25 km sieci trakcyjnej, 33 rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace swoim zakresem objęły także obiekty inżynieryjne. Obecnie wykonawca przebudowuje drugi tor na linii wraz całą infrastrukturą (jak sieć trakcyjna czy obiekty inżynieryjne).

Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów na przystankach Jaworzno Ciężkowice oraz Balin. Perony są wyższe, mają nową nawierzchnię i oświetlenie, będą także nowe wiaty. Dzięki zastępowaniu wiaduktami przejazdów kolejowo-drogowych zwiększa się poziom bezpieczeństwa w ruchu. Wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska zastąpił przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktu drogowego w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej oraz w Balinie.

Kolejarze argumentują, że modernizacja linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia zwiększy przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2019 r. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto. Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2 mld zł netto.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Komentarze (0)
  • SZXNZ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
PGG będzie nagradzać najlepszych. Pierwsi - rekordziści z Sośnicy
18 kwietnia 2019
10449
Ciało polskiego górnika jest na powierzchni
24 kwietnia 2019
5453
Harmonogram likwidacji rozpisany
23 kwietnia 2019
4112
Kotwy, czyli wyzwanie, a nie problem
22 kwietnia 2019
3167
Dębieńsko ważne dla JSW, Jan Karski dla Bogdanki
18 kwietnia 2019
2307
Jankowice podkręcają tempo
20 kwietnia 2019
2136
Szyb Grzegorz z pierwszym kołem
24 kwietnia 2019
2073
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu