Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Anielskie wakacje z Węglokoksem
19 sierpnia 2019
W Katowicach drugi dzień uroczystości z udziałem prezydenta RP
16 sierpnia 2019
Wielka defilada przeszła przez Katowice
15 sierpnia 2019
Główny Insytut Górnictwa pomógł szkolić pirotechników wielu służb
13 sierpnia 2019
Widowisko „W dziewiętnastym roczku, w tym wielkim powstaniu...”
11 sierpnia 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 marca 2019 Portal gospodarka i ludzie autor: Tomasz Rzeczycki
Budowa tunelu kolejowego między stacjami Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna ma ruszyć w połowie roku
Najwięcej tuneli kolejowych mamy w terenach górskich. Na zdjęciu - tunel w Bardzie
fot: Tomasz Rzeczycki

Budowa tunelu kolejowego pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna ma ruszyć w połowie roku. Nadal jednak nie wiadomo, ile będzie szybów wentylacyjnych, oraz w jaki sposób rozwiązany będzie problem wentylacji.

Znajdujący się w centrum miasta dworzec Łódź Fabryczna jest tzw. stacją czołową. Pociągi mogą wyjeżdżać z niego tylko w jednym kierunku - wschodnim. To znacznie utrudnia trasowanie (układanie tras - przyp. red.) składów dalekobieżnych przez miasta. Problem przestanie istnieć, gdyż PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę tunelu wiodącego od Łodzi Fabrycznej na zachód.

- Zgodnie z projektem PLK w Łodzi powstaną tunele o łącznej długości około 7,5 km, w tym jeden dwutorowy o długości ok. 3 km oraz cztery jednotorowe o łącznej długości około 4,5 km - wyjaśnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Metodą odkrywkową zostaną wykonane odcinki wjazdowe do tunelu, komory startowe i komory końcowe dla tarcz drążących TBM oraz podziemne przystanki osobowe Łódź Śródmieście i Łódź Polesie. Łączna długość odcinka wykonanego metodą odkrywkową wyniesie około 3 km. Tunele jednotorowe będą drążone w obu kierunkach. Tunel dwutorowy będzie drążony z zachodu ku wschodowi.

Nie ma możliwości, aby tunel był w najbliższej przyszłości wykorzystywany do ruchu tramwajowego, pieszego, czy też samochodowego. Ma on spełniać wyłącznie funkcję kolejową. Pociągi jadące od strony Łodzi Fabrycznej będą mogły wyjeżdżać z tunelu w dwóch kierunkach: do Łodzi Kaliskiej i do Łodzi Żabieńca. Znane są już informacje dotyczące odległości pomiędzy kolejnymi przystankami pasażerskimi na trasie.

- Odległość pomiędzy osiami poszczególnych stacji i przystanków osobowych będzie następująca: Łódź Fabryczna – Łódź Śródmieście – 1,052 km, Łódź Śródmieście – Łódź Polesie – 1,095 km, Łódź Polesie – Łódź Kaliska – 4,438 km, Łódź Polesie - Łódź Żabieniec – 3,631 km - wylicza Karol Jakubowski.

Mniej konkretów znamy odnośnie górniczych aspektów inwestycji. Umowa między PKP PLK i wykonawcą przewiduje, że pozyskany w trakcie prac podziemnych urobek ma być wywożony do specjalnych miejsc składowych, na które wykonawca musi uzyskać wszelkie pozwolenia i zgody.

Nie wiadomo jeszcze, ile powstanie szybów wentylacyjnych i w jakich odległościach od siebie będą rozmieszczone. Nie wiemy też, czy trzeba będzie wymuszać ruch powietrza przy pomocy wentylatorów. Obecnie trwają prace projektowe i odpowiedzi na te

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • CRALF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Piast musi przedłużyć życie
17 sierpnia 2019
13046
Zamknięta kopalnia ożyje?
17 sierpnia 2019
10273
Podwyżki w PGG? Wiceminister uchyla rąbka tajemnicy
19 sierpnia 2019
10050
Psie nosy na Barbarze
17 sierpnia 2019
6125
Pierwsze półrocze? Mogło być lepiej
20 sierpnia 2019
5336
Zmiany kadrowe w Wyższym Urzędzie Górniczym
19 sierpnia 2019
3816
Górnicza promocja Bytomia
17 sierpnia 2019
3539
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu