PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 marca 2019 18:19 Polska Agencja Prasowa : : autor: MD 1,069 odsłon

PZU testuje nowe rozwiązania, które mają przyspieszyć obsługę klientów

A lgorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są w stanie teraz nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę
fot: Maciej Dorosiński

Sztuczna inteligencja ma pomóc PZU w likwidacji szkód komunikacyjnych m.in. przez usprawnienie weryfikacji dokumentacji technicznej, np. zdjęć - poinformowała w środę, 27 marca, spółka. Dodała, że nowe technologie mają przyspieszyć obsługę klientów.

Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU) poinformował w komunikacie, że zakończyła się pilotażowa faza innowacyjnego projektu wykorzystania sztucznej inteligencji. Analizie poddano kosztorysy oraz dokumentację zdjęciową z ponad 20 tys. szkód komunikacyjnych. PZU rozwija ten projekt we współpracy z europejskim startupem.

"Dzięki temu algorytmy sztucznej inteligencji wdrożone przez PZU są w stanie teraz nie tylko samodzielnie dokonać analizy zdjęć dokumentujących szkodę, ale również nazwać konkretną część auta, określić zakres uszkodzenia oraz zakwalifikować do naprawy lub wymiany dany podzespół. Sztuczna inteligencja potrzebuje zaledwie 30 sekund na przeprowadzenie analizy dokumentacji technicznej" - wyjaśniła spółka.

Podkreślono, że pozytywny wynik pilotażu i wdrożenie tej innowacji pozwoli na 10-krotne usprawnienie weryfikacji dokumentacji technicznej; ograniczy też czas potrzebny na obsługę zgłoszenia.

PZU tłumaczy, że sztuczna inteligencja znajduje szerokie zastosowanie w codziennym życiu, w tym w branży ubezpieczeniowej.

"Na bieżąco analizujemy możliwości wykorzystania najnowszych technologii, które pozwolą nam nie tylko na usprawnienie prowadzonych procesów, ale także podniosą jakość oferowanych przez nas usług" - wskazała firma.

"Już dziś wiemy, że dzięki sztucznej inteligencji i pracy tych samych osób dziesięciokrotnie podwyższamy efektywność danego elementu procesu przy obsłudze szkody" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor zarządzający ds. obsługi szkód i świadczeń Grzegorz Goluch.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w likwidacji szkód komunikacyjnych jest jednym z innowacyjnych projektów prowadzonych przez PZU.

"W ramach Grupy PZU funkcjonuje Laboratorium Innowacji, którego celem jest wdrażanie nowoczesnych technologii w naszych spółkach. Sztuczna inteligencja, big data oraz rozwiązania mobilne to innowacje, które będą kształtować branżę ubezpieczeniową w najbliższej przyszłości" - wyjaśnił dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PZU Marek Baran.

Grupa PZU jest zainteresowana współpracą i poszukuje startupów oferujących rozwiązania dotyczące wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami.

Grupa PZU jest liderem branży ubezpieczeniowej w Polsce z ponad 37-proc. udziałem w rynkach ubezpieczeń majątkowych oraz komunikacyjnych i 46-proc. udziałem w rynku ubezpieczeń na życie. W roku 2018 grupa PZU zanotowała najwyższy od pięciu lat roczny zysk netto 5,4 mld zł, a składka przypisana brutto wyniosła 23,5 mld zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RAVIG
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,853 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]