Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnictwo będzie z nami zawsze
18 września 2020
Górnicy w Czechach obchodzili swoje święto
7 września 2020
Sytuacja górnictwa nie jest łatwa
4 września 2020
Solidarność to drugie imię Polski
3 września 2020
Śląskie stawia na elektromobilność
3 września 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 grudnia 2009 : : autor: Wig - nettg.pl

Modernizacja koleiPółnoc-Południe\" zahamuje rozwój górnictwa

Finansowana przez UE modernizacja linii kolejowej Tczew-Pszczyna-Brno zablokuje setki milionów ton węgla w złożach Kompanii Węglowej
fot:
Kompanii Węglowej, największej polskiej firmie górniczej, grozi utrata możliwości wykorzystania dostępnych złóż węgla o zasobach obliczanych na 257 mln ton - podał portal forsal.pl.

Rzecznik spółki górniczej Zbigniew Madej potwierdza, że ryzyko utraty możliwości wykorzystania tych złóż związane jest z projektowaną modernizacją linii kolejowej C-E 65 łączącej północ i południe Polski.

Inne zagrożenie związane jest z projektem drogi ekspresowej S1 na odcinku Kosztowy-Bielsko-Biała. Jej przebieg można jednak jeszcze skorygować, bo nie wydano dotąd decyzji środowiskowej dla budowy ekspresówki.

Ćwierć miliarda ton węgla zablokowanych przez inwestycje komunikacyjne to dla Kompanii Węglowej ogromne ilości: odpowiadają wieloletniemu wydobyciu (przypomnijmy, że dla porównania rok temu w KW wyniosło ono 44,5 mln ton a obecnie - około 42 mln ton).

– Nie jesteśmy przeciwnikami budowy szybkich kolei czy dróg ekspresowych. Przypominamy jednak, że prawo nakazuje także racjonalną gospodarkę kopalinami – mówi Zbigniew Madej na łamach \"Pulsu Biznesu\".

Kompania Węglowa w przeszłości straciła już możliwości wydobycia około 250 mln ton węgla. Stał się niedostępny z powodu lokalizacji nad złożami śląskich odcinków autostrad A4 i A1.
Portal forsal.pl ocenia, że inne śląskie firmy górnicze aż takich problemów jak Kompania Węglowa nie mają. Katowicki Holding Węglowy twierdzi że nie ma ich w ogóle, a Jastrzębska Spółka Węglowa straci tylko 3 mln ton w \"Boryni\" i 250 tys. ton w kopalni \"Jas-Mos\" (z powodu autostrady A1).

Linia kolejowa C-E 65
na odcinku (Gdynia)-Tczew-Bydgosz-Inowrocław-Zduńska Wola-Karsznice-Tarnowskie Góry-Pszczyna o długości 573 km jest wykorzystywana do przewozów towarowych, a na odcinku Tczew – Inowrocław również do przewozów pasażerskich. Należy do VI europejskiego korytarza transportowego, który biegnie z Gdyni do Brna w Czechach oraz do Žiliny w Słowacji i została objęta umową o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC.

Komisja Europejska w 2005 r. przyznała pomoc finansową na wykonanie studium wykonalności i analizę oddziaływania na środowisko. Inwestycja ma wysoki europejski priorytet bezpieczeństwa transportowego.

Planuje się przebudowę urządzeń inżynieryjnych, wymianę podtorza i nawierzchni kolejowej, budowę skrzyżowań dwupoziomowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Efektem unowocześnienia linii będzie m.in.:
* zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (na odcinku Tczew – Inowrocław do 200 km/h) i skrócenie czasu podróży między Śląskiem a Pomorzem
* zwiększenie prędkości pociągów towarowych do 120 km/h
* zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym poprzez eliminację przejazdów jednopoziomowych i zastosowanie nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym
* zlikwidowanie barier architektonicznych dla niepełnosprawnych i rodziców z dziecięcymi wózkami dzięki budowie podjazdów i wind
* mniejszy wpływ na środowisko naturalne poprzez budowę przejść dla zwierząt, urządzeń odstraszających, ekranów akustycznych i mat wyciszających

Umowę z UE podpisano w lipcu 2008 roku z terminem wykonania określonym na 20 miesięcy.

Strona 1 z 0

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (5) pokaż wszystkie
  • analityk 22 grudnia 2009 21:29:56
    Profile Avatar

    KHW SA rzeczywiście wychodzi na prostą. Sięgają po nowoczesne instrumenty finansowe. I oczywiście są nieźle zarządzani. Efekty widać...

  • jawor 17 grudnia 2009 14:24:19
    Profile Avatar

    Ciekawe dlaczego zwykle się tak układa, że jeśli spółki górnicze mają tarapaty, to najmniejsze ma KHW SA. A jeśli chodzi o zyski, to KHW SA ma je największe. Szczęściarze??? Czy może nowoczesne zarządzanie?

  • jawor 17 grudnia 2009 14:24:12
    Profile Avatar

    Ciekawe dlaczego zwykle się tak układa, że jeśli spółki górnicze mają tarapaty, to najmniejsze ma KHW SA. A jeśli chodzi o zyski, to KHW SA ma je największe. Szczęściarze??? Czy może nowoczesne zarządzanie?

  • ta 16 grudnia 2009 11:23:49
    Profile Avatar

    mamy sie zatrzymac gospodarczo, aby kolej wybudowac ktora i tak nikt nie jezdzi istna glupota!!!! Po to jest wegiel zeby go wybobywac i rozwijac sie gospodarczo a kolej to tzlko stratz pryznosi!!!

  • vat 16 grudnia 2009 10:32:34
    Profile Avatar

    a kto będzie jeżdził tą koleją ,chyba tylko powietrze bedą wozić !!!!!

  • ICFBQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jak będzie wyglądał harmonogram wygaszania kopalń?
25 września 2020
11881
Redukcja etatów rozpoczęta
23 września 2020
8724
Górnicy będą mieli gwarancję pracy do emerytury
25 września 2020
8175
Nie poproszą o zakończenie protestu, chcą szybkiego porozumienia
22 września 2020
7678
Górnictwo węglowe w Polsce skończy się w 2049 roku
25 września 2020
7337
W ciągu jednego dnia zlikwidowaliśmy polskie górnictwo
25 września 2020
6893
Coraz więcej górników protestuje pod ziemią
22 września 2020
6221
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu