Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Izba działała na rzecz branży w Polsce i za granicami
27 lipca 2020
Atrybuty nadziei – kołowrót, kilof, worek
19 lipca 2020
Patronka górników wyjechała na powierzchnię
17 lipca 2020
Korfanty na kolejowych torach
16 lipca 2020
Górnicy z JSW reagują na apel stacji krwiodawstwa
13 lipca 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 grudnia 2009 autor: Wig - nettg.pl

Modernizacja koleiPółnoc-Południe\" zahamuje rozwój górnictwa

Finansowana przez UE modernizacja linii kolejowej Tczew-Pszczyna-Brno zablokuje setki milionów ton węgla w złożach Kompanii Węglowej
fot:
Kompanii Węglowej, największej polskiej firmie górniczej, grozi utrata możliwości wykorzystania dostępnych złóż węgla o zasobach obliczanych na 257 mln ton - podał portal forsal.pl.

Rzecznik spółki górniczej Zbigniew Madej potwierdza, że ryzyko utraty możliwości wykorzystania tych złóż związane jest z projektowaną modernizacją linii kolejowej C-E 65 łączącej północ i południe Polski.

Inne zagrożenie związane jest z projektem drogi ekspresowej S1 na odcinku Kosztowy-Bielsko-Biała. Jej przebieg można jednak jeszcze skorygować, bo nie wydano dotąd decyzji środowiskowej dla budowy ekspresówki.

Ćwierć miliarda ton węgla zablokowanych przez inwestycje komunikacyjne to dla Kompanii Węglowej ogromne ilości: odpowiadają wieloletniemu wydobyciu (przypomnijmy, że dla porównania rok temu w KW wyniosło ono 44,5 mln ton a obecnie - około 42 mln ton).

– Nie jesteśmy przeciwnikami budowy szybkich kolei czy dróg ekspresowych. Przypominamy jednak, że prawo nakazuje także racjonalną gospodarkę kopalinami – mówi Zbigniew Madej na łamach \"Pulsu Biznesu\".

Kompania Węglowa w przeszłości straciła już możliwości wydobycia około 250 mln ton węgla. Stał się niedostępny z powodu lokalizacji nad złożami śląskich odcinków autostrad A4 i A1.
Portal forsal.pl ocenia, że inne śląskie firmy górnicze aż takich problemów jak Kompania Węglowa nie mają. Katowicki Holding Węglowy twierdzi że nie ma ich w ogóle, a Jastrzębska Spółka Węglowa straci tylko 3 mln ton w \"Boryni\" i 250 tys. ton w kopalni \"Jas-Mos\" (z powodu autostrady A1).

Linia kolejowa C-E 65
na odcinku (Gdynia)-Tczew-Bydgosz-Inowrocław-Zduńska Wola-Karsznice-Tarnowskie Góry-Pszczyna o długości 573 km jest wykorzystywana do przewozów towarowych, a na odcinku Tczew – Inowrocław również do przewozów pasażerskich. Należy do VI europejskiego korytarza transportowego, który biegnie z Gdyni do Brna w Czechach oraz do Žiliny w Słowacji i została objęta umową o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC.

Komisja Europejska w 2005 r. przyznała pomoc finansową na wykonanie studium wykonalności i analizę oddziaływania na środowisko. Inwestycja ma wysoki europejski priorytet bezpieczeństwa transportowego.

Planuje się przebudowę urządzeń inżynieryjnych, wymianę podtorza i nawierzchni kolejowej, budowę skrzyżowań dwupoziomowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Efektem unowocześnienia linii będzie m.in.:
* zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (na odcinku Tczew – Inowrocław do 200 km/h) i skrócenie czasu podróży między Śląskiem a Pomorzem
* zwiększenie prędkości pociągów towarowych do 120 km/h
* zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym poprzez eliminację przejazdów jednopoziomowych i zastosowanie nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym
* zlikwidowanie barier architektonicznych dla niepełnosprawnych i rodziców z dziecięcymi wózkami dzięki budowie podjazdów i wind
* mniejszy wpływ na środowisko naturalne poprzez budowę przejść dla zwierząt, urządzeń odstraszających, ekranów akustycznych i mat wyciszających

Umowę z UE podpisano w lipcu 2008 roku z terminem wykonania określonym na 20 miesięcy.

Strona 1 z 0
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (5) pokaż wszystkie
  • analityk 22 grudnia 2009 21:29:56
    Profile Avatar

    KHW SA rzeczywiście wychodzi na prostą. Sięgają po nowoczesne instrumenty finansowe. I oczywiście są nieźle zarządzani. Efekty widać...

  • jawor 17 grudnia 2009 14:24:19
    Profile Avatar

    Ciekawe dlaczego zwykle się tak układa, że jeśli spółki górnicze mają tarapaty, to najmniejsze ma KHW SA. A jeśli chodzi o zyski, to KHW SA ma je największe. Szczęściarze??? Czy może nowoczesne zarządzanie?

  • jawor 17 grudnia 2009 14:24:12
    Profile Avatar

    Ciekawe dlaczego zwykle się tak układa, że jeśli spółki górnicze mają tarapaty, to najmniejsze ma KHW SA. A jeśli chodzi o zyski, to KHW SA ma je największe. Szczęściarze??? Czy może nowoczesne zarządzanie?

  • ta 16 grudnia 2009 11:23:49
    Profile Avatar

    mamy sie zatrzymac gospodarczo, aby kolej wybudowac ktora i tak nikt nie jezdzi istna glupota!!!! Po to jest wegiel zeby go wybobywac i rozwijac sie gospodarczo a kolej to tzlko stratz pryznosi!!!

  • vat 16 grudnia 2009 10:32:34
    Profile Avatar

    a kto będzie jeżdził tą koleją ,chyba tylko powietrze bedą wozić !!!!!

  • DBKZR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jeden przypadek koronawirusa w kopalni
3 sierpnia 2020
7004
Zamykanie kopalń to niestety twarda konieczność
4 sierpnia 2020
6093
Ruszyła rekordowa ściana, ma 7 km wybiegu
4 sierpnia 2020
6023
Nie mamy szczególnej ochoty, by likwidować kopalnie
3 sierpnia 2020
5624
Likwidacja PG Silesia do końca 2021 roku
1 sierpnia 2020
3562
Bez przełomu w PGG. Kolejne spotkanie w Warszawie
4 sierpnia 2020
3059
Wkrótce kolejne badania przesiewowe wśród górników
3 sierpnia 2020
2858
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu