Wicepremiera starałem się zainteresować mioimi postualatmi, lecz odpowiedzią jest milczenie. Znając nastawienie mieszkańców do tej inwestycji wydaje się mało prawdopodobne, aby wicepremier odważył się osobiście stawić czoła mieszkańcom, nie mając na dodatek żadnej innej oferty w zanadrzu. Jego zapraszanie ma zatem tylko charakter kurtuazyjny i polityczny. Nie przyjedzie, bo się boi. Droga S -3 i E- 65 miałyby być przesunieta na stosunkowo niewielkim odcinku kilkudziesięciu kilometrów (20 -30), a może nawet kilkunastu. Natomiast zelektryfikowana magistrala kolejowa i szosa Wrocław - Poznań to przesunięcie na odcinku ponad 100 km. Z chwilą objęcia złoża zakazem inwestycji droga S- 3 nie będzie mogła być poprowadzona przez jego środek. O to chodziło w "Polityce energetycznej Polski do 2030 roku" oraz w ustawach z niej wynikających. Porównując te dwa złoża, to można powiedzieć, że tam ta infrastruktura komunikacyjna w wymiarze docelowym już jest i to na znacznie większą skalę, a tu jeszcze jej nie ma w skończonej wersji.