Komentarz do artykułu:
Klęska amatorów geotermii

BRUTALNA PRAWDA , cz. II 4. Kazdy, kto podrozuje czesto samolotem, wie i widzi, ze samolot podchodzac da ladowania i zmieniajac jednoczesnie kierunek, musi zmienic polozenie wzgledem wlasnej osi, nieraz do 90º, silnik pracuje w tym czasie na podwyzszonych obrotach, czestotliowosc dzwieku jest nizsza, poziom dzwieku, mierzony w decybelach jest wyzszy...To zaobserwowal swiadek tragedii, polski reporter, ktory widzial tragedie...Ustalmy, przechylenie samolotu i pozornie, nienaturalny glos silnika, to sa rzeczy normalne w czasie kazdego ladowania polaczonego ze zmiana kierunku....Nienorma lny byl zbyt niski pulap samolotu i tu jest wyjasnienie zagadki... 5. Czy Tu-154 posiada mozliwosc ladowania manual/auto ? Tego nie wiemy, slucham od wielu godzin relacji, tego dzisiaj sie nie mowi, bedzie sie mowic jutro i pojutrze...Chodzi o precyzyjne okreslenie wysokosci lotu przez zaloge niezaleznie od otrzymywanych lub nieotrzymywanych informacji z wiezy kontrolnej... 6. Wieza kontrolna w Smolensku, wobec fatalnej pogody w tym czasie, zaleca ladowanie w Minsku lub w Moskwie...Tu-154M ma wysoka predkosc ladowania, lotnisko w Smolensku nie posiada instrumentow do precyzyjnego naprowadzania samolotu, sam pas startowy nie jest zbyt dlugi, o czym wiedza piloci....Wieza kontrolna w czasie zlych warunkow pogodowych, zaleca zmiane miejsca ladowania, decyzje podejmuje kapitan...Lotnisko w Smolensku moglo odmowic polskiemu T-154M prawa ladowania, ale podobne praktyki na swiecie wykazuja, ze zaleca sie zmiane miejsca ladowania i decyzje podejmuje kapitan....

10 kwietnia 2010 18:21:50
Klęska amatorów geotermii