Komentarz do artykułu:
Przetarg na przebudowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu

Co za brednie, że na części trasy okazało się niemożliwe wybudowanie drugiego toru. Od przystanku Niwka Pawiak do Ronda KWK Niwka Modrzejów można spokojnie pociągnąć drugi tor. Jeden tor w kierunku Mysłowic szedłby śladem istniejącego torowiska, drugi tor w kierunku przeciwnym z lewej strony, a po środku ulica. Miejsca jest dużo. Nie wiem kto to projektował ale takie zastosowania są w Warszawie i w Katowicach. Przed rondem KWK Niwka linia tramwajowa przechodziłaby w jednotorowy przy zastosowaniu sygnalizacji świetlnej. W ogóle to ja nie rozumiem po co ma być stworzona nową mijanka przy przystanku Niwka Kościół skoro obecna linia tramwajowa od Niwki Pawiak ma mijankę dopiero na Modrzejowie i przed pandemią takt linii nr 26 wynosił 10-12 minut. Przy takiej organizacji po remoncie jedynie co to można oprócz linii 26 puścić dodatkową bezpośrednią linię z Mysłowic do Kazimierza. Sugerowałbym tu np. alternatywne kursy linii 27 lub 14 z Katowic bezpośrednio do Kazimierza.