Według najnowszego rankingu organizowanego przez firmę Platts, PKN Orlen utrzymał 8. miejsce w klasyfikacji globalnej w kategorii "Refining&Marketing" - poinformowało portal nettg.pl biuro prasowe koncernu.
W ogólnym podsumowaniu wyników firma zajęła 80 miejsce, co oznacza poprawę notowań aż o 38 pozycji. Ranking "Top 250 Global Energy Company" to prestiżowy konkurs wyłaniający 250 największych firm branży energetycznej z całego świata. Ranking został opracowany na podstawie oceny wyników finansowych za 2010 rok. W szczególności uwzględnia on takie dane jak: wartość aktywów, przychód, zysk i zwrot z zainwestowanego kapitału.
- PKN Orlen po raz kolejny znajduje się w światowej czołówce kluczowej dla nas kategorii. Fakt, że jesteśmy klasyfikowani wśród liderów branży już nie tylko w naszym regionie, ale na całym świecie, potwierdza wzmocnienie się pozycji koncernu pomimo niestabilnego otoczenia. Bardzo dobre efekty i wysokie oceny niezależnych ekspertów są wynikiem realizacji planów strategicznych i dobrego przygotowania do funkcjonowania w trudnych warunkach - podsumował wyniki Jacek Krawiec, prezes zarządu PKN Orlen.
"TOP 250" to ranking najlepszych osiągnięć firm w podziale na poszczególne branże oraz w ujęciu regionalnym i globalnym. PKN Orlen zajął 8. miejsce w kategorii "Refining&Marketing" w ujęciu globalnym. W ogólnym podsumowaniu wyników Koncern uplasował się na 37. miejscu w krajach EMEA (o 10 oczek wyżej niż w ubiegłym roku) oraz uzyskał 80. pozycję w klasyfikacji globalnej (38 miejsc wyżej niż w poprzednim rankingu).
Platts należy do grupy The McGraw-Hill - światowego lidera w na rynku informacyjnym. Platts specjalizuje się w przetwarzaniu danych o rynku energetycznym i przemysłowym. Dostarcza bieżące informacje i analizy o branży rafineryjnej oraz energetycznej (gaz, prąd, elektrownie nuklearne, alternatywne zasoby energii, metale) do ponad 150 krajów na całym świecie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.