REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 października 2011 15:26 : : autor: Kaj - nettg.pl 2.1 tys. odsłon

Warszawa: kampania na rzecz efektywnego wykorzystania zasobów

Kampanię zainaugurowali europejski komisarz ds. środowiska Janez Potočnik
fot: europarl.europa.eu

W poniedziałek (17 bm.) rozpoczyna się kampania "Generation Awake. Twoje wybory zmieniają świat!", czyli unijna akcja zachęcająca konsumentów do przyzwyczajenia się do efektywnego korzystania z zasobów - dowiedział się dziennikarz portalu nettg.pl w biurze prasowym Komisji Europejskiej w Warszawie.

Kampanię zainaugurowali w Polsce europejski komisarz ds. środowiska Janez Potočnik i polski minister środowiska Andrzej Kraszewski. Jej celem jest uświadomienie ludziom potrzeby mądrego korzystania z ograniczonych zasobów naturalnych i kierowania się wpływem produktów na planetę przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

- Nasza gospodarka jest w kłopotach, a zasoby coraz bardziej się kurczą, pora więc przemyśleć nasze przyzwyczajenia. Bardziej rozsądne korzystanie z zasobów nie tylko pomaga chronić środowisko, ale też pozwala oszczędzać pieniądze i ograniczać koszty w biznesie. Chodzi o to, żeby robić więcej, zużywając mniej. Każdy może wnieść swój wkład. Pora się już obudzić! - powiedział komisarz ds. środowiska Janez Potočnik.

Główne przesłanie kampanii brzmi "konsumuj inaczej i pomyśl, zanim dokonasz wyboru". Wybierając właściwie, przyczyniamy się do zachowania zasobów naturalnych, oszczędzamy pieniądze, zmniejszamy nasz wpływ na środowisko i zapewniamy sobie bardziej trwałą przyszłość.

Główne elementy kampanii to dostępny w Internecie film, specjalna strona internetowa i profil na Facebooku, gdzie odwiedzających zachęca się do dołączenia do akcji "Generation Awake" i zobowiązania się np. do przemieszczania się wyłącznie publicznymi środkami transportu przez miesiąc albo skrócenia czasu kąpieli pod prysznicem i zmniejszenia w ten sposób zużycia wody.

Kampania ma zasięg ogólnoeuropejski, ale jej inauguracja odbywa się w Polsce, która obecnie sprawuje rotacyjne przewodnictwo w Radzie UE. Jednym z elementów otwarcia w Warszawie będzie stoisko, na którym można dowiedzieć się, jak gotować, ubierać się i korzystać z energii w efektywny sposób. Odbędzie się też debata publiczna pod hasłem "Twoje wybory zmieniają świat" z udziałem Janeza Potočnika, ministra Andrzeja Kraszewskiego oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych i sektora prywatnego.

Imprezy inauguracyjne odbędą się też przed końcem tego roku w Republice Czeskiej, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii.

Kontekst kampanii:

Efektywne korzystanie z zasobów polega na używaniu ich w sposób zrównoważony - chodzi o to, by robić więcej, zużywając mniej, i ograniczać wpływ naszych działań na środowisko naturalne. Innymi słowy, chodzi o to, żeby dokonywać właściwych wyborów, które zapewnią dobrą jakość życia nie tylko nam, ale też przyszłym pokoleniom.

Bardziej efektywne korzystanie z zasobów to jedyny sposób, żeby żyć zdrowo, w dobrobycie i dobrym samopoczuciu, na czym nam wszystkim zależy w granicach możliwości naszej planety. Efektywne korzystanie z zasobów wymaga zmiany myślenia i zachowań, a także zdania sobie sprawy z tego, jak nasze wybory wpływają na zasoby naturalne. Nie chodzi o to, żeby konsumować mniej, lecz o to, żeby konsumować inaczej.

Nasza przyszłość zależy od tego, jak będziemy korzystać z zasobów teraz. W swoim pędzie do poprawy poziomu życia często konsumujemy, nie myśląc o konsekwencjach. Zapominamy o tym, że nasze zachowanie wywiera wpływ na zasoby naturalne takie jak woda, gleba, powietrze i bioróżnorodność. Nie ma nic za darmo - w miarę jak te zasoby się kurczą, nasz dobrobyt w przyszłości staje się coraz bardziej zagrożony.

Dla firm jest to sytuacja, z której mogą wyciągnąć korzyści. Zwiększenie wydajności może bowiem przyczynić się do obniżenia kosztów. Z kolei zrównoważone produkty i nowe usługi tworzą nowe rynki, a innowacja może przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności i tworzenia nowych miejsc pracy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZNRMM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]