REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 października 2025 09:00 Portal gospodarka i ludzie autor: Paweł Adamski

Metropolia zapłaci za dodatkowe pociągi. Wszystko przez Chorzów

GZM zapłaci dodatkowo za przejazdy kolejowe na trasie Tarnowskie Góry - Chorzów
fot: Koleje Śląskie

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) zdecydowała się sfinansować kolejne połączenia kolejowe na trasie Tarnowskie Góry – Chorzów. To część strategii rekompensaty za utrudnienia komunikacyjne spowodowane zamknięciem estakady w Chorzowie, będącej fragmentem drogi DK 79.

– Po zamknięciu estakady w Chorzowie to pociąg jest najlepszym środkiem transportu z Tarnowskich Gór, Bytomia czy Chorzowa do Katowic. Potwierdzają to kolejowe statystyki, bo liczba pasażerów na tej trasie rośnie. W ślad za tym chcemy zapewnić mieszkańcom jak najlepszą ofertę, dlatego zdecydowaliśmy się na sfinansowanie kolejnych połączeń na tym odcinku – tłumaczy Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu GZM.

Estakada w Chorzowie została zamknięta dla ruchu ze względu na utratę nośności konstrukcji - przekazał w czerwcu chorzowski magistrat. W praktyce oznacza to, że wielu kierowców zmuszonych jest do objazdów w korowodach miejskich tras alternatywnych. W odpowiedzi GZM promuje kolej jako szybszą i pewniejszą alternatywę transportową w kierunku Katowic i okolic. Decyzja o finansowaniu połączeń kolejowych ma także charakter strategiczny, Metropolia chce zachęcać mieszkańców do rezygnacji z samochodu na rzecz transportu publicznego, zwłaszcza w krytycznych warunkach drogowych.

Czas przejazdu z Tarnowskich Gór, wliczając przesiadkę jest bardzo atrakcyjny i średnio wynosi około 50 minut. Jest zatem konkurencyjny względem podróży samochodem czy transportem miejskim.

GZM finansuje kursy dodatkowymi składami kolejowymi, które wzmocnią ofertę przewozową między Tarnowskimi Górami a Chorzowem. Kampania promocyjna ma zwracać uwagę na przewagi kolei, mniejsze ryzyko opóźnień przez korki, stałe godziny odjazdów i komfort jazdy. Zainteresowanie nowymi kursami będzie monitorowane, tak aby utrzymać je tylko wtedy, gdy będą wykorzystywane, to ma ograniczyć koszty i ryzyko nadmiernej dopłaty.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia od 2019 roku finansuje połączenia kolejowe na swoim obszarze. Łącznie z tegorocznymi wydatkami z budżetu Metropolii na rozwój połączeń kolejowych przeznaczono ponad 107 mln zł. W 2026 roku GZM planuje sfinansować połączenia kolejowe za kwotę ponad 34 mln zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Koniec mitu o szybkim odejściu od węgla? Nowa prognoza dla polskiej energetyki
26 października 2025
28.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]