Pierwsza polska farma wiatrowa. Miliardy złotych na modernizację sieci elektroenergetycznych. Budowa elektrowni gazowych. ORLEN prowadzi największy program inwestycyjny w historii polskiej energetyki. To właśnie inwestycje, których wartość sięgnie nawet 380 mld zł, znalazły się w centrum nowej kampanii wizerunkowej koncernu. Kampanii, która skupia się nie tylko na tym, co jest budowane, ale dlaczego.
Kreacje promujące kampanię wizerunkową „Energia jutra zaczyna się dziś” obecne są w przestrzeni publicznej od początku września. Przez pierwsze dwa tygodnie działania skupiały się na reklamie zewnętrznej oraz w sieci. Trzy różne grafiki promowały hasła: bezpieczeństwo, rozwój i niezależność.
Drugi etap kampanii ruszył 16 września. Jej głównym narzędziem jest 45-sekundowy spot wizerunkowy emitowany w telewizji oraz kinie. Uzupełnienie stanowią trzy 15-sekundowe spoty opowiadające historie bohaterów długiego spotu: kapitana gazowca pływającego we flocie ORLENU, projektantki pracującej przy modernizacji sieci oraz pracownika zaangażowanego w rozwój morskiej energetyki wiatrowej.
Ten etap obejmuje także wszystkie inne dostępne kanały: prasę, digital, outdoor oraz social media. Równocześnie ze startem kampanii w telewizji ORLEN uruchomił stronę internetową Energia Jutra, która w prosty i atrakcyjny sposób tłumaczy odbiorcom, jak wielkie inwestycje prowadzone przez koncern, wpłyną na życie Polaków.
Działania kluczowe dla bezpieczeństwa i niezależności energetycznej
Celem kampanii jest pokazanie, że strategia ORLENU do 2035 roku to działania kluczowe dla bezpieczeństwa i niezależności energetycznej, ale również dla rozwoju gospodarczego Polski. Równocześnie kampania przybliża ORLEN klientom, bo odchodzi od prostej opowieści o licznych inwestycjach. Osadza je w kontekście. Pokazuje, że energia jutra to coś bliskiego i obecnego w codziennym życiu, a jednocześnie wielkiego, o ogromnym wpływie na przyszłość kraju.
Drugi etap kampanii różni się od pierwszego w warstwie wizualnej. Przez pierwsze dwa tygodnie września kreacje skupiały się na detalu. Wybrane ujęcia pokazywane były w bliskim kadrze. Od 16 września do 15 października podstawą kreacji są te same ujęcia, jednak w szerszym kadrze. Taka formuła pozwala pokazać kontekst oraz uświadomić, że wielkie inwestycje wpływają na bezpieczeństwo, rozwój i niezależność Polski.
Przy realizacji kampanii ORLEN współpracował z agencją kreatywną TWIN.collective. Za produkcję wyreżyserowanego przez Arkadiusza Nowakowskiego spotu odpowiadało studio F25. Zakup i planowanie mediów powierzono agenci re58. Realizację kampanii poprzedziły badania wizerunku i komunikacji ORLENU.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.