Intensywne prace trwają przy przebudowie ul. Szczakowskiej i budowie ul. Nowoszczakowskiej - elementu Obwodnicy Północnej miasta. To kluczowy projekt, który znacząco poprawi bezpieczeństwo i wygodę ruchu w północnej części Jaworzna.
Zakończono już budowę ronda, pierwszego 600‑metrowego odcinka ul. Nowoszczakowskiej oraz przebudowę ul. Upadowej. Od 14 lipca ruch skierowano objazdem przez ul. Upadową i nowy fragment Nowoszczakowskiej, co umożliwia realizację prac przy ul. Szczakowskiej.
Aktualnie modernizowana jest ul. Szczakowska — od skrzyżowania z ul. Upadową w kierunku ronda. Zakres prac obejmuje: przebudowę sieci wodno‑kanalizacyjnej, budowę nowej struktury jezdni, chodników i zjazdów, budowę placu manewrowo‑postojowego dla autobusów szkolnych, przebudowę parkingu przy Klubie Relax.
Równolegle realizowany jest II etap ul. Nowoszczakowskiej (Upadowa → Grunwaldzka) – wykonano już większość sieci i korpus drogowy, a jeszcze w tym roku zostanie ułożona nawierzchnia bitumiczna i ścieżki pieszo‑rowerowe.
- Ta inwestycja to nie tylko nowa droga, ale cały pakiet zmian, które odczują mieszkańcy. Modernizujemy układ komunikacyjny w tej części miasta, poprawiamy bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, tworzymy nowe połączenia rowerowe i piesze. Chcemy, żeby Jaworzno było miejscem, w którym wygodnie się mieszka, pracuje i porusza - niezależnie od tego, czy ktoś jedzie samochodem, rowerem czy idzie pieszo. To ważny krok w modernizacji układu drogowego Jaworzna, ale też element długofalowego planu, który realizujemy od lat - podkreśla prezydent Jaworzna Paweł Silbert.
Wraz z drogą powstają trasy rowerowe: m.in., z Geosfery do Osiedla Stałego – z bezkolizyjnym przejazdem pod jezdnią — oraz przejazd na skrzyżowaniu Grunwaldzka–Puszkina, ułatwiający dostęp do Velostrady. Rewitalizowany jest także ciąg pieszo‑rowerowy w Parku Lotników.
- Uważam, że to, co zrobiono, jest wspaniałe. Zakończenie budowy ul. Nowoszczakowskiej i oddanie tego odcinka to dla mnie, jako mieszkanki tej ulicy, prawdziwy prezent. Rano mogę otworzyć okno, a wieczorem po 21.00 je zamknąć – i cieszyć się spokojem. Mam archiwalne zdjęcia sprzed budowy i w trakcie prac. Pamiętam wszystko od początku do końca. Doceniam ciszę i spokój, które teraz mamy. Myślę, że to nie tylko moja opinia – podobnie czują mieszkańcy ul. Upadowej i okolic. W imieniu swoim i wielu sąsiadów mogę powiedzieć: mamy ciszę i jest super - mówi mieszkanka.
Koszt i finansowanie:
- Ul. Szczakowska — wykonawca: REMBUD Trzebinia; koszt ponad 49 mln zł. Dofinansowanie: Rezerwa Subwencji Ogólnej – 2 mln zł; Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg – ok. 12,56 mln zł.
- II etap Nowoszczakowskiej — wykonawca: GAMA Sp. z o.o.; koszt 29 mln zł. Dofinansowanie: RFRD – ok. 12,34 mln zł. Łączny budżet obu projektów to ok. 78 mln zł.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.