W tegorocznej edycji prestiżowego badania Randstad Employer Brand Research KGHM zdobył pozycję lidera w sektorze surowców i paliw, znajdując się jednocześnie w czołówce najatrakcyjniejszych pracodawców w Polsce.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że fundamentem każdej firmy są przede wszystkim pracownicy. Dlatego dbamy, aby w praca w KGHM była atrakcyjna nie tylko pod względem finansowym, lecz także stwarzała możliwości rozwoju, spełniając najwyższe standardy w zakresie warunków i bezpieczeństwa pracy – powiedziała Magdalena Lipińska, dyrektor naczelna ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź. – KGHM niezmiennie pozostaje liderem pracodawców sektora surowców i paliw. Jako jedna z nielicznych firm w Polsce co roku waloryzujemy płace, a także oferujemy pracownikom dodatkowe bonusy finansowe w tym m.in.: Pracownicze Plany Emerytalne (PPE), dodatkowe wypłaty, nagrodę z zysku, nagrody jubileuszowe, świadczenia wypoczynkowe, ekwiwalent na pokrycie wydatków szkolnych i odprawę emerytalno-rentową.
Pracownicy korzystają więc m.in. z dofinansowania do nauki na studiach wyższych (również MBA) oraz na studiach podyplomowych. W spółce prowadzone są także szkolenia, zarówno te wymagane określonymi przepisami, m.in. z zakresu BHP, jak i szkolenia czy egzaminy dające uprawnienia do objęcia konkretnych stanowisk wymagających specjalistycznych umiejętności.
Równolegle spółka realizuje programy dedykowane konkretnym grupom, jak program CUdowni Rodzice, dzięki któremu pracownicy z okazji narodzin dziecka otrzymują pakiety upominkowe. Prężnie działa także zespół Wolontariuszy KGHM, którzy organizują akcje krwiodawstwa, pomagają osobom niepełnosprawnym, sadzą i sprzątają lasy oraz działają na rzecz lokalnych społeczności. Tylko w 2024 r. zorganizowano łącznie 137 inicjatyw. KGHM stworzył również specjalny program klas patronackich „Kompetentni w branży".
Oferta KGHM dla pracowników obejmuje kompleksową abonamentową opiekę medyczną oraz ubezpieczenia grupowe. Zatrudnieni otrzymują także dofinansowania dojazdów do pracy, do wypoczynku – zarówno własnego, jak i dzieci. Mają także możliwość korzystania z dopłat do biletów do kina czy teatru.
Randstad Employed Brand Research to reprezentatywne badanie marki pracodawcy opierające się na opiniach ogółu populacji. W tym roku wzięło w nim udział 4 600 respondentów z całej Polski, którzy ocenili łącznie 150 największych firm.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.