Internetową porównywarkę taryf dystrybucyjnych dla klientów indywidualnych uruchomiła spółka Tauron Dystrybucja. Narzędzie ma pomagać w wyborze jednej z pięciu taryf - od uniwersalnej po umożliwiające zarządzanie zużyciem w zależności od cen dynamicznych.
Jak przekazała spółka w czwartkowej informacji prasowej, porównywarka taryf na stronie taniej.tauron-dystrybucja.pl jest oparta o typowe modele zużycia energii w trzech wariantach: w mieszkaniach, domach jednorodzinnych oraz do ładowania samochodów elektrycznych.
Wymagane jest podanie rocznego zużycia energii elektrycznej (system podpowiada zakresy zużycia typowych gospodarstw domowych), przy możliwości deklaracji korzystania z pompy ciepła i fotowoltaiki.
Po dodaniu ceny energii elektrycznej sprzedawcy, którą opłaca klient, system zlicza te dane z opłatami dystrybucyjnymi i przedstawia sumę płatności w dostępnych grupach taryfowych Tauronu Dystrybucji.
- Uruchomiliśmy porównywarkę taryf dla klientów, aby mogli sprawdzić, które taryfy są dla nich najlepsze i na których będą mogli zaoszczędzić, zależnie od ich profilu zużycia - zaznaczył cytowany w informacji wiceprezes spółki ds. klienta Marcin Marzyński.
Zaznaczył, że porównywarka zapewnia też główne informacje o oferowanych pięciu taryfach: G11, G12, G12w, G13 i G14d. Najczęściej wybierana jest uniwersalna taryfa G11, która nie wymaga zarządzania zużyciem energii ani dostosowywania nawyków konsumpcyjnych do stref taryfowych.
Pozostałe taryfy wymagają bardziej świadomego zarządzania zużyciem. Tauron Dystrybucja wskazuje, że korzystanie z nich - nawet przy niewielkich zmianach przyzwyczajeń i świadomych decyzjach - może przyczynić się do obniżenia kosztów energii.
Od pewnego czasu spółka oferuje m.in. taryfę G14d - pierwszą w Polce dystrybucyjną taryfę dynamiczną, mogącą przekładać się na potrzeby środowiskowe i na pracę krajowego systemu elektroenergetycznego.
Jest to grupa taryfowa z rozliczeniem czterostrefowym (strefy: zalecane użytkowanie, normalne użytkowanie, zalecane oszczędzanie, wymagane ograniczanie), w których strefy czasowe są zmienne i zgodne ze strefami publikowanymi przez Polskie Sieci Elektroenergetyczne na stronie energetycznykompas.pl.
- Wiemy, że klienci oczekują od nas nie tylko niezawodnych dostaw prądu, ale również prostych i zrozumiałych rachunków oraz skutecznej obsługi ich spraw - skomentował wiceprezes. - Ma być więc taniej, ma być wygodniej i ma być online - takie oczekiwania kierują klienci pod naszym adresem - wskazał.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.