Na koniec marca 2025 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 87 418 szt. Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 9 342, z czego 2 997 stanowiły punkty DC (szybkie ładowanie).
Jak wynika z Polish EV Outlook Index (PEVO Index) - comiesięcznego zestawienia kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce - na koniec marca 2025 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w naszym kraju liczyła 87 418 szt. Park osobowych BEV składał się z 78 835 szt. (+41% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 2 311 szt. (wzrosła o 36% rok do roku). Na koniec marca 2025 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 8 583 szt. (+37% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 340 szt. (+63% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w marcu 2025 r. były Tesla Model Y (369 sprzedanych szt.), Tesla Model 3 (230 szt.) oraz Škoda Elroq (82 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Kia oraz Mercedes-Benz. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w marcu 2025 r. wyniósł 4,4%.
Infrastruktura ładowania
W Polsce na koniec marca 2025 r. funkcjonowały 9 342 (+44% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 6 345 AC (+36% r/r) oraz 2 997 DC (+66% r/r). Wzdłuż sieci TEN-T były dostępne 933 punkty ładowania, czyli o 37% więcej niż w marcu 2024 r. Pierwsza w tym obszarze jest Warszawa (777 punktów w marcu 2025 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (337), Szczecin (281), Poznań (272) oraz Kraków (268).
Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych
„PEVO Index” obejmuje również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec marca 2025 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4 583. To wzrost o 4% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,1%. Takie oferty odpowiadały za 1,1% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi pod względem podaży modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (286 ogłoszeń w marcu 2025 r. ze średnią ceną 58 055 PLN), Tesla Model 3 (260 ogłoszeń ze średnią ceną 119 365 PLN) oraz BMW i3 (203 ogłoszenia ze średnią ceną 70 968 PLN).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.