Tauron upraszcza fakturę dla klientów. Jej nową formę ma otrzymać niebawem kilkaset tysięcy gospodarstw domowych. Natomiast w czerwcu spółka ma zaprezentować nową, czytelniejszą fakturę. Będzie przeznaczona dla gospodarstw domowych i klienci otrzymają ją jeszcze w tym roku.
- Stawiamy na jasną i skuteczną komunikację z klientami we wszystkich sprawach związanych z energią elektryczną. Sześć milionów naszych klientów to rdzeń biznesowy Taurona. Dostarczamy gospodarstwom domowym coraz więcej zielonej energii z własnych źródeł na lata, rozwijamy portfolio produktowe, a także upraszczamy formalności. Wszystko to wynika wprost z nowej, proklienckiej strategii Grupy i poprawia doświadczenie klienta – mówi Magdalena Kulczyna, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż.
Gospodarstwa domowe otrzymają faktury za prąd wraz z użytecznym podsumowaniem, w którym znajdą tylko najważniejsze dla nich informacje o swoim rozliczeniu. Podsumowanie zawiera kwotę do zapłaty, klarowne określenie terminów płatności, dostępne sposoby płatności oraz informację o typie odczytu, na podstawie jakiego wystawiono fakturę. W zarządzaniu domowym zużyciem energii przydatną jest również informacja o wielkości zużycia prądu w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Nowa, uproszczona faktura za prąd umożliwi naszym klientom szybkie i łatwe zrozumienie najważniejszych informacji rozliczeniowych. Chcemy tym samym zwiększyć satysfakcję klientów z obsługi. Rozpoczęliśmy już wysyłkę uproszczonych faktur do kilkuset tysięcy gospodarstw domowych i jednocześnie zapowiadamy pokazanie całkowicie nowej faktury już w czerwcu. Docelowo chcemy, aby obok najważniejszych danych znalazły się na niej rekomendacje dotyczące wyboru optymalnej dla klienta taryfy i rozwiązań rozliczeniowych – mówi Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu Tauron Obsługa Klienta.
Nowy wygląd faktury jest projektowany z udziałem klientów. Do tej pory oceniali oni między innymi atrakcyjności podsumowania do faktury oraz identyfikowali kluczowe obszary wymagające zmian. Obecnie wszyscy klienci, którzy otrzymają nowe podsumowanie faktury mogą podzielić się opinią na temat dokumentu na stronie internetowej spółki.
Spółka planuje dodatkowo przeprowadzić pogłębione wywiady z klientami, aby jeszcze lepiej zrozumieć ich opinie i oczekiwania wobec uproszczonej faktury.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.