REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 stycznia 2025 22:05 Polska Agencja Prasowa

Tramwaje Śląskie zamówiły przebudowę 1 km linii tramwajowej w Będzinie

Przez Będzin wiedzie jedyne połączenie rozbudowanego układu linii w Sosnowcu do Dąbrowy Górniczej, a także sąsiedniej Czeladzi
fot: Krystian Krawczyk

Tramwaje Śląskie zamówiły w poniedziałek przebudowę ok. 1 km linii tramwajowej w Będzinie, od tzw. ronda nerka do wiaduktu nad drogą krajową nr 86 (gdzie przebiega granica miasta z Czeladzią). Warte niespełna 9 mln zł brutto prace wykona firma ZUE.

Prace obejmą m.in. wymianę 1450 metrów toru pojedynczego na torowisku wydzielonym (odcinek jest w większości jednotorowy), budowę czterech peronów przystankowych, jednego rozjazdu oraz przejazdów do posesji. Dokumentacja ma być gotowa w pięć miesięcy, a całe zamówienie - do końca października br.

Będzin to ważne miasto w zagłębiowskiej części sieci Tramwajów Śląskich. Wiedzie przez nie jedyne połączenie rozbudowanego układu linii w Sosnowcu do Dąbrowy Górniczej, a także sąsiedniej Czeladzi. W Będzinie mieści się też jedna z czterech zajezdni spółki.

W poprzedniej perspektywie finansowej TŚ wykonały “Przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od Ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem“. Zmodernizowano wówczas 3 km głównej dwutorowej linii tramwajowej przebiegającej między jezdniami ul. Małobądzkiej. Wartość tamtej inwestycji - współfinansowanej środkami unijnymi - przekroczyła 43 mln zł brutto. Był to najdłuższy nieodnowiony dotąd odcinek sieci w mieście.

Pod kątem obecnej perspektywy finansowej, jak poinformował w poniedziałek prezes TŚ Bolesław Knapik, spółka przygotowuje modernizację kolejnego blisko 3-kilometrowego dwutorowego odcinka od ronda do granicy Dąbrowy Górniczej.

Przetargi, w podziale odcinka na trzy części, mają ruszać na przełomie I i II kw. br.; roboty nie obejmą wykonanych już ostatnio za ok. 2 mln zł pięciu przejazdów drogowo-tramwajowych na tym połączeniu. Prezes Knapik wyjaśnił, że jako zadania poprzedzające tę inwestycję TŚ w uzgodnieniu z miastem przygotowała równolegle dwa mniejsze projekty, finansowane środkami własnymi spółki.

Jeden z nich, to zamówiona w poniedziałek modernizacja jednotorowego połączenia w stronę Czeladzi, drugie to modernizacja linii od ronda do ul. Piastowskiej (przy której znajduje się będzińska zajezdnia).

Szef TŚ zasygnalizował, że w ramach drugiego zadania (na którego realizację przetarg jeszcze trwa) m.in. zlikwidowany zostanie trójkąt torowy w rejonie ul. Dworskiej, a na uwolnionym projekcie spółka chce postawić - już przy wsparciu unijnym - nową podstację trakcyjną.

Obecnie projektowana podstacja pozwoli - wraz z modernizacją torowisk - na bezpieczną eksploatację nowoczesnego taboru niskopodłogowego jednocześnie poprawiając znacznie na terenie Będzina, Sosnowca i połączenia do Dąbrowy Górniczej pewność zasilania.

Prezes Knapik zaznaczył, że TŚ 22 stycznia br. zamówiły już za ponad 14 mln zł nową podstację w Rudzie Śląskiej - Wirku, dla linii nr 9 - jako pierwsze zadanie projektu “Modernizacja i rozwój infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii - Etap I“, współfinansowanego z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-27.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • BANVF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wizja lokalna w kopalni Marcel. Górnicza spółka podała informacje
30 stycznia 2025
13.5 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]