REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 grudnia 2024 08:04 Polska Agencja Prasowa

Polacy na święta wyjeżdżają głównie do ciepłych krajów

Od 20 grudnia 2024 r. do 5 stycznia 2025 r. najwięcej klientów biur podróży wybiera się do Egiptu
fot: Krystian Krawczyk

W okresie świąteczno-noworocznym Polacy wyjeżdżają głównie na południe Europy, a także do Afryki i Azji - wynika z danych przekazanych przez firmy z branży turystycznej. W ocenie firm, Polacy od lat chętnie spędzają Boże Narodzenie poza Polską.

Jak poinformował Deniz Rymkiewicz z firmy eSky.pl, w okresie okołoświątecznym Polacy najchętniej wyjeżdżają do krajów oferujących słoneczną pogodę. Przekazał, że - zgodnie z danymi firmy - 52 proc. wszystkich rezerwujących wyjazd w drugiej połowie grudnia br. na przynajmniej pięć dni wybrało Maltę, 15 proc. zdecydowało się na wyjazd do Hiszpanii (w tym na Wyspy Kanaryjskie), a 14 proc. do Portugalii. Na dalszych miejscach uplasowały się Cypr (12 proc.), Maroko (4 proc.) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (3 proc.).

- Warto pamiętać, że w okresie okołoświątecznym część osób wybiera się też na city break, głównie do największych europejskich miast, żeby odwiedzić jeden z popularnych jarmarków bożonarodzeniowych za granicą, łącząc zwiedzanie ze świąteczną tradycją - dodał Rymkiewicz.

Doprecyzował, że w przypadku pobytów trwających do czterech dni w drugiej połowie grudnia br., 59 proc. osób wybiera się do Rzymu. Kolejne 13 proc. turystów udaje się do Paryża, a 8 proc. do Wiednia. Na dalszych miejscach znalazły się Kopenhaga i Budapeszt (po 6 proc.), Londyn (5 proc.) i Praga (3 proc.).

Rymkiewicz przekazał też, że w ostatnich latach wzrasta odsetek osób decydujących się na spędzenie Bożego Narodzenia poza Polską. Dodał, że z danych rezerwacyjnych wynika, że w okresie od końca listopada do początku stycznia rośnie zainteresowanie podróżami na południe Europy.

- Kierunki te są pożądane przede wszystkim za sprawą niższych cen poza sezonem i mniejszych tłumów w nadmorskich miejscowościach - poinformował przedstawiciel eSky.pl.

“- cenowo jest w tym roku Malta - oferty z lotem i hotelem w pakiecie rezerwowaliśmy od 1,3 tys. zł za osobę. Wyjazd na Wyspy Kanaryjskie do Hiszpanii kupowaliśmy już od 1,8 tys. zł za pakiet dynamiczny dla jednej osoby - poinformował również Rymkiewicz. Dodał, że w przypadku Cypru ceny zaczynają się od ok. 1,7 tys. zł za osobę.

Dodał, że w przypadku 3-4 dniowych wyjazdów do Rzymu, za pakiet z lotem i hotelem Polacy płacili od 550 zł za osobę. Ceny za podróż do Wiednia zaczynały się od 950 zł dla jednej osoby, a w Paryża od 980 zł od osoby. W przypadku krótkich wyjazdów do Pragi, Kopenhagi, Budapesztu i Londynu ceny wyniosły odpowiednio 700, 720, 800 i 1000 zł za osobę.

- Z danych Wakacje.pl wynika z kolei, że w okresie od 20 grudnia 2024 r. do 5 stycznia 2025 r. najwięcej klientów biur podróży wybiera się do Egiptu, który zajmuje pierwsze miejsce w statystykach sprzedaży na ten okres - poinformowała  Marzena Buczkowska-German z Wakacje.pl.

Dodała, że na kolejnych miejscach znalazły się ZEA, Hiszpania, Dominikana, Malta, Tajlandia, Tanzania, Turcja, Cypr i Oman.

Buczkowska-German wyjaśniła, że w przypadku wyjazdów do Egiptu klienci decydują się na podróż do kurortów zlokalizowanych wokół miast Hurghada, Marsa Alam i Szarm el Szejk. Dodała, że w tym kraju klienci wybierają resorty oferujące all inclusive. W przypadku wyjazdów do ZEA turyści z Polski wybierają głównie Dubaj i Ras al-Chajma w północno-wschodniej części kraju.

Jak dodała, popyt w tegorocznym okresie świąteczno-noworocznym jest “wyjątkowo duży“.

- Jest to związane częściowo z korzystnym układem świąt w kalendarzu, ale też zmieniającymi się trendami. Pamiętajmy, że święta to przede wszystkim czas spędzany z bliskimi, ale niekoniecznie w domu. Ponieważ rośnie zainteresowanie podróżami wielopokoleniowymi, łatwiej podejmuje się decyzję o wyjeździe na święta za granicę - oceniła Buczkowska-German.

Przekazała również, że 68 proc. klientów, którzy wybierają się w podróż w okresie świąteczno-noworocznym kupiło tygodniowy wyjazd, 17,3 proc. zdecydowało się na podróż trwającą od 8 do 13 dni, a 11,7 proc. od 1 do 6 dni. Przedstawicielka Wakacje.pl poinformowała również, że średnia cena wyjazdu do Egiptu w omawianym okresie wynosi ok. 7,6 tys. zł za dwie osoby dorosłe, 10,8 tys. zł w przypadku podróży z jednym dzieckiem i 13,6 tys. zł z dwójką dzieci. Dla ZEA kwoty te wynoszą odpowiednio: ok. 12,5 tys. zł, 16,7 tys. zł oraz 21,8 tys. zł, a w przypadku Hiszpanii odpowiednio: ok. 10,4 tys. zł, 12,5 tys. zł oraz 15,7 tys. zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QHWKS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wizja lokalna w kopalni Marcel. Górnicza spółka podała informacje
30 stycznia 2025
13.5 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]