Pod dwóch i pół roku prac do Mysłowic 7 grudnia br. mają wrócić tramwaje na linii tramwajowej z Sosnowca. Na linii do Katowic trwające od maja 2021 r. prace też się zakończyły; jednak do przywrócenia ruchu potrzebna jest jeszcze jedna inwestycja.
Jak wynika z informacji Zarządu Transportu Metropolitalnego, w związku z zakończeniem modernizacji infrastruktury tramwajowej na trasie od Niwki w Sosnowcu do dworca kolejowego w Mysłowicach, od 7 grudnia 2024 r. tramwaje linii 26 będą kursowały w relacji (Sosnowiec) Milowice Pętla - Mysłowice Dworzec PKP.
“Włączony do obsługi zostanie odcinek od przystanku Niwka Kościół do przystanku końcowego Mysłowice Dworzec PKP przez przystanek Modrzejów Pastewna. Tym samym kursowanie autobusowej komunikacji zastępczej T-26 zostaje zawieszone“ - podał w komunikacie ZTM.
Chodzi o zakończenie modernizacji i częściowej rozbudowy odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu - łącznie ok. 3,5 km linii łączącej Sosnowiec z Mysłowicami. Tramwaje Śląskie w kwietniu 2022 r. podpisały tam umowę na prace za 48,9 mln zł brutto.
Odtąd gruntownie przebudowano liczący ok. 3,5 km odcinek linii jednotorowej łączącej Sosnowiec z Mysłowicami. Ponad 2-kilometrowy fragment linii zyskał drugi tor, co ma poprawić elastyczność ruchu.
Linia dwutorowa powstała na odcinku od skrzyżowania w Dańdówce przez wiadukt nad torami kolejowymi stacji Sosnowiec Dańdówka do przystanku Niwka Pawiak. Ze względu na brak miejsca linia pozostała jednotorowa od przystanku Niwka Pawiak do wiaduktu nad ul. Orląt Lwowskich, z mijanką przy przystanku Niwka Kościół.
Wzdłuż sosnowieckiej ul. Wojska Polskiego powstały nowe perony, integrując komunikację tramwajową i autobusową. Ustawiono nowe słupy trakcyjno-oświetleniowe z siecią, przebudowano układ zasilania i instalacje podziemne,a także zabudowano elektrycznie sterowane i ogrzewane zwrotnice.
Jak podał również ZTM “w dalszym ciągu utrzymana zostanie autobusowa komunikacja autobusowa T-14 na trasie Mysłowice Urząd Miasta - (Katowice) Zawodzie CP - w zamian za zawieszoną komunikację tramwajową na trasie Mysłowice Dworzec PKP - Szopienice Pętla“.
Tu chodzi o remont torowiska linii nr 14 w centrum Mysłowic, prowadzącej w kierunku Katowic. Zamówione pierwotnie za 52,8 mln zł brutto w maju 2021 r. prace miały być zakończone w grudniu 2022 r. Jednak na początku 2023 r. kontrakt z NDI został zerwany.
W przetargu na dokończenie tramwajowej inwestycji w Mysłowicach miasto i Tramwaje Śląskie wybrały ofertę KZN Rail za 37,5 mln zł netto. Roboty, które miały zostać wykonane w pięć miesięcy, zamówiono w styczniu br.; niedawno dobiegły one końca.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.