Pod koniec sierpnia ciężarówki napędzane paliwem HVO, które od maja kursowały na trasach krajowych i międzynarodowych (Czechy i Słowacja), zjechały w końcu na parking. Zakończył się blisko czteromiesięczny test tego biopaliwa, który pozwolił ograniczyć emisję z transportu lądowego w ArcelorMittal Poland… o prawie 120 ton CO2 - poinformował koncern.
Sześć pojazdów od Tesko Steel Logistic podczas tych 4 miesięcy zrealizowało dokładnie 310 kursów i przewiozło łącznie ponad 7 000 ton wyrobów stalowych, zarówno walcówki, jak i kręgów blachy.
- Nasze ciężarówki pokonały łącznie dystans blisko 92 000 kilometrów. To całkiem niezły wynik i dobry czas, by ocenić ten rodzaj paliwa w praktyce. Mamy teraz porównanie transportu elektrycznymi pojazdami oraz biopaliwem z olejów roślinnych. Ale to nie koniec naszych działań zmierzających do ograniczenia emisji podczas transportu naszych produktów - podkreśla Grzegorz Kotarba, szef ds. zakupów transportu drogowego dla ArcelorMittal Poland.
- Właśnie wystartowaliśmy z kolejnym przedsięwzięciem. Tym razem na trasy długodystansowe wyjechały 2 pojazdy zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG) oraz nowością na rynku – paliwem bioLNG. Współpracujemy przy tym projekcie z firmą Shell, która odpowiada za dostawę LNG i bioLNG oraz firmą REGESTA SA, która dba o obsługę logistyczną - dodaje.
Nowe testy potrwają do końca listopada, a koncern podsumuje je pod koniec roku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.