REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 sierpnia 2024 11:33 Portal gospodarka i ludzie autor: MOKR

Jesień z Kolejami Śląskimi. Co się zmieni na torach?

Jesień z Kolejami Śląskimi to dodatkowe połączenia i początek utrudnień związanych z przebudową Katowickiego Węzła Kolejowego
fot: Monika Krężel

Jesień z Kolejami Śląskimi to dodatkowe połączenia i początek utrudnień związanych z przebudową Katowickiego Węzła Kolejowego prowadzoną przez PKP PLK. 1 września wejdzie w życie jesienna korekta rozkładu jazdy na kolei, a wraz z nią na tory pomiędzy Gliwicami a Rybnikiem wjedzie aż 9 par pociągów dziennie w dni robocze.

– To obiecany rozwój przywróconego w czerwcu połączenia, które z miesiąca na miesiąc cieszy się coraz większą popularnością mieszkańców – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich przypominając, że od czerwca na linii S17 kursowały cztery pary pociągów w dni robocze, a wcześniej Koleje Śląskie z Gliwic do Rybnika i z powrotem jeździły wyłącznie w weekendy.

Wejście w życie jesiennej korekty rozkładu jazdy wiąże się jednak przede wszystkim z rozpoczęciem jednej z najważniejszych inwestycji w kraju – przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego, którą prowadzi PKP PLK. – Ograniczenia w dostępie do infrastruktury torowej spowodują poważne utrudnienia: wydłużone czasy przejazdów, ruch jednotorowy, ograniczenia w dostępie do peronów, konieczność przesiadek i odwołania pociągów na krytycznych odcinkach to tylko niektóre z nich – wylicza Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Każda z linii Kolei Śląskich przebiegająca przez Katowice zostanie dotknięta utrudnieniami, przy czym prace, które PKP PLK zaplanowała na wrzesień mają charakter przygotowawczy i finalnie ułatwią prowadzenie ruchu w kolejnych fazach prac.

Od 1 września do odwołania pociągi relacji Oświęcim – Katowice zostaną skrócone do Mysłowic, gdzie możliwa będzie przesiadka na pociąg Kolei Śląskich, PKP Intercity (z wyłączeniem pociągów międzynarodowych, wagonów klasy 1, wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia oraz pociągów Express InterCity Premium) lub Polregio (z kolei pociągi Polregio jadące z Olkusza zostaną skierowane do Sosnowca Głównego z przesiadką na pociąg Kolei Śląskich). Od 2 do 17 września znacznie ograniczona zostanie liczba pociągów kursujących na odcinku Katowice Piotrowice – Katowice. – Dla zachowania jak najwyższej liczby połączeń bezpośrednich pociągi w jednym kierunku będą kursować w krótkich odstępach czasu, a następnie pojedzie kilka pociągów w krótkich odstępach w przeciwnym kierunku. Dodatkowo wybrane pociągi zostaną skierowane drogą okrężną przez Hajduki, dłuższą o ok. 13 minut (bez postoju w Brynowie). Część pociągów zostanie skrócona do Katowic Piotrowic lub Tychów z przesiadką na inny pociąg Kolei Śląskich – tłumaczy Bartłomiej Wnuk.

Dodatkowo od 10 września do 2 października jednotorowy ruch na odcinku Katowice – Chorzów Batory wpłynie na rozkład jazdy pociągów kursujących w kierunku Gliwic. – W zależności od sytuacji ruchowej, w niektórych godzinach pociągi mogą kursować w nierównych odstępach. Dłuższe odstępy zostały uzupełnione pociągami w krótkiej relacji Gliwice – Chorzów Batory z możliwością przesiadki na tramwaj lub autobus Transportu GZM. W godzinach wieczornych zostały zaplanowane nocne wstrzymania ruchu wymagające zastąpienia ostatniego pociągu do Katowic autobusem – informuje rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Trwająca w całym kraju modernizacja infrastruktury kolejowej obejmie jesienią także inne miejsca poza Katowickim Węzłem Kolejowym. To m.in. rozszerzenie prac na stacji Sosnowiec Główny, remont stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, naprawa szlaku Poraj – Myszków czy budowa nowych przystanków w Zabrzu, Sosnowcu i Pisarach. W ramach prowadzonych prac utrzymana zostanie także zastępcza komunikacja autobusowa. M.in. na odcinku Węgierska Górka – Zwardoń i Katowice Tarnowskie Góry.

Pełny rozkład jazdy pociągów Kolei Śląskich znajduje się w liniowym rozkładzie jazdy na stronie www.kolejeslaskie.pl. Infolinia o utrudnieniach w kursowaniu pociągów Kolei Śląskich, Biuro Obsługi Klienta i obsługa osób z niepełnosprawnościami są czynne całodobowo przez siedem dni w tygodniu pod numerem: 32 428 88 88. Szczegółowe informacje o realizowanej przez PKP PLK przebudowie Katowickiego Węzła Kolejowego dostępne są na stronie: www.slaskienatorach.pl.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IDNTS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zakłady mają zostać połączone w kopalnię jednoruchową
8 października 2024
20.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]