PKN Orlen przedłużył o kolejne 12 miesięcy umowę o współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki - dowiedział się portal nettg.pl z informacji biura prasowego spółki. Koncern wesprze reprezentację Polski w przygotowaniach do udziału w tegorocznych Mistrzostwach Świata w Korei Południowej, a także wszystkie imprezy sportowe organizowane przez PZLA.
Przedłużenie dotychczasowej współpracy pomiędzy PKN Orlen a Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki zostało ogłoszone podczas konferencji prasowej, która dzisiaj (20 kwietnia) odbyła się w warszawskim Centrum Olimpijskim.
- Wyniki polskich lekkoatletów to powód do radości wszystkich miłośników sportu w naszym kraju. Bardzo cieszymy się, że w sukcesach tych ma swój udział także PKN Orlen – jako mecenas Polskiego Związku Lekkiej Atletyki oraz reprezentacji kraju w tej dyscyplinie. Już za kilka miesięcy nasi sportowcy staną do walki o medale na Mistrzostwach w Korei. Mam nadzieję, że nasze wsparcie pomoże zawodnikom w osiąganiu kolejnych wielkich sukcesów i jeszcze nie raz przyjdzie nam oglądać ich na podium. Z naszego punktu widzenia istotne jest też to, że klienci PKN Orlen to zazwyczaj ludzie aktywni, którzy doceniają nasz udział w sukcesach polskich sportowców – powiedział Jacek Krawiec, prezes zarządu paliwowego koncernu.
O niezmiernie ważnej roli Orlenu w misji partnera strategicznego polskich sporotwców mówił Jerzy Skucha, prezes PZLA.
- Chciałbym wyrazić duże zadowolenie z faktu, że tak znaczący na polskim rynku koncern jakim jest PKN Orlen rozumie, jak ważne dla rozwoju polskiej lekkiej atletyki i polskiego sportu jest wsparcie finansowe pozwalające na zdecydowany i szybki rozwój naszej dyscypliny oraz jej popularności. To dzięki środkom finansowym z Orlenu Polski Związek Lekkiej Atletyki mógł zorganizować Memoriał J. Kusocińskiego, wypłacić nagrody najlepszym zawodnikom (medalistom Mistrzostw Europy i laureatom Złotych Kolców), wynagrodzić najlepszych trenerów i zwycięskie kluby Ekstraklasy LA. Dziękując za przedłużenie współpracy, o które związek zabiegał, jesteśmy przekonani, że zyskają na tym obydwie strony, zarówno lekka atletyka tak w wyczynowej formie jak i jej początkujący adepci, jak również PKN Orlen, który wspiera czystą i szlachetną rywalizację w dyscyplinie, która nazywana jest z tych powodów Królową Sportu – podkreślił Jerzy Skucha.
Podczas konferencji podsumowano dokonania polskich lekkoatletów. Na Mistrzostwach Europy w Barcelonie zawodnicy Grupy Sportowej Orlen zdobyli w sumie pięć medali, w tym dwa złote (Małachowski – rzut dyskiem, Lewandowski – bieg na 800m), jeden srebrny (Majewski – pchnięcie kulą) oraz dwa brązowe (Włodarczyk – rzut młotem oraz Kszczot – bieg na 800m). Na Halowych Mistrzostwach Europy w Paryżu, Adam Kszczot i Marcin Lewandowski wywalczyli odpowiednio złoty i srebrny medal. W 2010 roku również Anita Włodarczyk świętowała swój wielki sukces, ustanawiając nowy, kolejny w swojej karierze rekord świata w rzucie młotem, zaś Piotr Małachowski wygrał Diamentową Ligę.
Znakomity wynik pięcioosobowej Grupy Sportowej Orlen oraz pozostałych Polaków, którzy w 2010 roku święcili triumfy na wszystkich najważniejszych imprezach lekkoatletycznych to z jednej strony wielki wyczyn sportowy, z drugiej sukces marketingowy dla marek produktowych PKN Orlen. Lekka atletyka cieszy się niesłabnącą popularnością, będąc od lat 5-tą, najchętniej oglądaną w Polsce dyscypliną sportową (po piłce nożnej, siatkówce, skokach narciarskich i Formule 1). Dzięki wysokim pozycjom polskich lekkoatletów w poszczególnych zawodach międzynarodowego formatu marki Orlen oraz Stop Cafe zwiększyły swą wartość medialną zapewniając wysoką stopę zwrotu ze środków zainwestowanych w tę współpracę. Z przeprowadzonych analiz wynika, że ekwiwalent medialny przekazów związanych z Grupą Sportową Orlen jest znacznie wyższy niż środki zaangażowane w sponsoring lekkoatletów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.