REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 czerwca 2024 12:49 Polska Agencja Prasowa

PKP będzie uczestniczyć w kształtowaniu rynku wodoru w Polsce

Polskie Koleje Państwowe (PKP) poinformowały, że przystąpiły do Porozumienia sektorowego na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej
fot: Krystian Krawczyk

PKP będzie uczestniczyć w kształtowaniu rynku wodoru w Polsce - poinformowała spółka. PKP przystąpiły do Porozumienia sektorowego na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej ponieważ transformacja technologiczna kolei jest warunkiem utrzymania konkurencyjności - dodano.

Polskie Koleje Państwowe (PKP) poinformowały w piątek, że przystąpiły do Porozumienia sektorowego na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej. Zaznaczyły, że dzięki temu spółka może aktywniej uczestniczyć w kształtowaniu rynku produkcji obrotu wodorem w Polsce.

Przystąpienie PKP do tego Porozumienia to ważny krok w modernizacji i ekologizacji polskiej kolei. Wodór ma ogromny potencjał jako paliwo przyszłości, a my chcemy być w czołówce tych zmian - powiedział członek zarządu PKP Dariusz Grajda. Współpraca z innymi uczestnikami Porozumienia przyczyni się do szybszego wdrożenia nowoczesnych technologii wodorowych w naszym kraju - dodał.

Podkreślił, że zaangażowanie PKP w Porozumienie sektorowe na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej przyczyni się do osiągnięcia przez Polskę celów klimatycznych oraz do rozwoju nowoczesnych ekologicznych rozwiązań w transporcie, gdzie kolej ma do odegrania rolę szczególną. Dodano też w komunikacie, że transformacja technologiczna kolei jest niezbędnym warunkiem utrzymania obecnej pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym europejskim rynku.

W ramach porozumienia, jak wskazano, PKP zobowiązały się do współpracy z partnerami na rzecz rozwoju infrastruktury wodorowej w Polsce, udziału w projektach badawczo-rozwojowych związanych z technologiami wodorowymi. Spółka ma też wspierać działań edukacyjne i promocyjne mające na celu zwiększenie świadomości na temat korzyści płynących z zastosowania wodoru.

Spółka zaznaczyła, że włączenie PKP do Porozumienia to kolejny krok na rzecz realizacji Polskiej Strategii Wodorowej do roku 2030, z perspektywą do 2040 r. Przypomniano, że określa ona główne cele obejmujące szereg elementów składających się na budowę gospodarki wodorowej, czyli polski wkład w rozwój technologii wodorowych, podejmowanie badań i prowadzenie działalności rozwojowej, a także inwestycje w nowe technologie.

Porozumienie sektorowe na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej zostało stworzone z inicjatywy Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Zakłada ono współpracę na rzecz budowy i rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce w związku z tym, że wodór wytwarzany przy wykorzystaniu niskoemisyjnych technologii będzie odgrywał coraz ważniejszą rolę w obniżaniu emisyjności gospodarki i tworzeniu fundamentów konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Celem Porozumienia jest także wspieranie rozwoju przyjaznego środowisku i klimatowi transportu kolejowego.

Wśród ponad 260 sygnatariuszy Porozumienia, które powołano 14 października 2021 r. są instytucje publiczne, naukowe, a także przedstawiciele otoczenia biznesowego.

Polskie Koleje Państwowe S.A. są spółką dominującą w Grupie PKP, która od 2022 r funkcjonuje na zasadach holdingu. PKP podają, że są właścicielem większości (około 90 proc.) czynnych dworców kolejowych. Spółka inicjuje także przedsięwzięcia dla branży logistycznej oraz realizuje zadania z obszaru badań i rozwoju.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NBOZD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy otrzymają kredkowe. Kwota robi wrażenie
10 lipca 2024
35,113 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]