Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy towarowe za pierwszy kwartał 2024 r.
Od stycznia do końca marca bieżącego roku w katowickim terminalu cargo obsłużono 9 838 ton frachtu, czyli o 725 ton więcej (+7,9 proc.) niż w tym samym czasie w 2023 roku. Był to jednocześnie najlepszy pierwszy kwartał roku w historii Katowice Airport – osiągnięty rezultat był o 480 ton cargo lepszy (+5,1 proc.) niż ten z trzech pierwszych miesięcy 2022 roku, kiedy w pyrzowickim terminalu towarowym obsłużono rekordowe 9 358 ton załadunków.
- Zeszłoroczna popandemiczna korekta przewozów frachtu lotniczego spowodowała w Katowice Airport 11 proc. spadek obsłużonych towarów w porównaniu z rekordowym 2022 rokiem. Jednak już w pierwszym kwartale br. cargo lotnicze zaczęło wracać na ścieżkę wzrostu, dlatego w tym roku spodziewamy się dobrych wyników i nie można wykluczyć, że w segmencie cargo będzie to najlepszy rok w historii katowickiego lotniska. Cargo to dla nas ważny obszar działalności, dlatego w programie inwestycyjnym Katowice Airport na lata 2024-2028 zaplanowaliśmy dużą rozbudowę strefy do obsługi frachtu lotniczego, w tym budowę minimum jednego nowego terminalu towarowego – komentuje Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2023 r. z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 5,6 mln pasażerów. Prognoza na 2024 r. zakłada obsłużenie ponad 6 mln podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii Katowice Airport. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.