Niemal 60 proc. konsumentów zapowiada, że zakupy świąteczne chce zrobić zarówno online, jak i stacjonarnie - pisze środowa Rzeczpospolita. Jak dodano, 42,9 proc. Polaków w tym roku na pojedynczy prezent planuje wydać 51-100 zł.
Jak pisze Rzeczpospolita z badania UCE Reseach i Grupy Blix, które gazeta poznała jako pierwsza, wynika, że 21 proc. konsumentów zapowiada skupienie się na sklepach internetowych, co oznacza spadek r./r. o 3 pkt proc. Z kolei głównie w kanale stacjonarnym chce kupować 17,4 proc.
Niemal 60 proc. konsumentów zapowiada, że zakupy świąteczne chce zrobić zarówno online, jak i stacjonarnie - wynika z badania.
Gazeta podkreśla, że listopad i grudzień to dla wielu sektorów handlu kluczowy okres w roku.
Niemal 70 proc. konsumentów chce kupować na prezent kosmetyki, ponad 60 proc. - zabawki, a niemal co drugi - słodycze. Co trzeci badany wskazuje takie pozycje, jak perfumy czy ubrania.
Większość ankietowanych planuje przygotować prezenty dla czterech - pięciu osób. Ankietowani wskazali, że w tym roku na pojedynczy prezent planuje wydać 51-100 zł (42,9 proc.). Z kolei przedział 101-200 zł wskazało 32,1 proc. badanych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.