Spółka węglowa OKD zakończyła serię kompleksowych remontów infrastruktury podziemnej. Renowacji poddano m.in. cztery przenośniki zgrzebłowe służące do transportu urobku.
Jeden z przenośników przeszedł gruntowany remont, kolejne trzy - częściowe. Wymieniono również zużyte podzespoły na zupełnie nowe.
Chodziło głównie o wymianę elementów ściernych, renowację połączeń i uchwytów przekładni napędowych, naprawę uchwytów transportowych oraz wzmocnienie poprzez napawanie blach ślizgowych trasy przenośnika. Renowację głównej części przenośnika wykonała polska firma Artech, a pozostałe naprawy czeska spółka firma Karimpex Ilmar z Karwiny.
- Przenośniki stanowią infrastrukturę krytyczną dla kopalni, dlatego regularnie sprawdzaliśmy postęp remontów i odnawianie komponentów u obu dostawców. Nadzorowaliśmy przebieg remontu tak, aby zakończył się zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Następnie nasi specjaliści bez problemu przeprowadzili montaż urządzeń w kopalni ČSM – powiedział Roman Fliega, mechanik kopalniany ČSM.
- Naprawione przenośniki będą z pewnością sprawniejsze i miejmy nadzieje niezawodne, co przełoży się na krótsze przestoje i wyższą wydajność. Rozpoczynamy fedrowanie ściany. Do wybrania jest ponad 400 tys. ton węgla – wyjaśnia Antonín Míra, główny mechanik OKD.
Renowacja przenośników, łącznie z produkcją podzespołów, trwała ponad pół roku. Na tę inwestycję spółka OKD wydała prawie 60 mln koron.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.