Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejne 3 lokomotywy elektryczne Bombardier Traxx MS, które dotarły do Gdańska z Niemiec – dowiedział się portal nettg.pl od Marcina Zachowicza, rzecznika prasowego grupy. Dzięki nowym nabytkom flota Lotos Kolej zwiększyła się do 14 Traxx-ów. W rezultacie spółka może poszczycić się największą flotą nowoczesnych lokomotyw w kraju. Ponadto Lotos ma zamiar zainwestować w modernizacje oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska.
Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera Lotos Kolej użytkuje również z powodzeniem od sierpnia ub. r. 3 pojazdy Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r.
W 2010 r. Lotos Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7-procentowy udział w krajowym rynku przewozów towarowych. Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku spółka zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe Traxx DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. – Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas Traxx-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – kończy dyrektor Smoter.
Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata Lotos Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.