Pipedrive to system z długą historią, sięgającą aż do 2010 r. Od tego czasu zdążył się mocno rozwinąć i osiągnął ugruntowaną pozycję na rynku, więc na pewno trafisz na niego, przeglądając dowolny ranking CRM. Pipedrive to idealna propozycja dla każdej osoby zastanawiającej się, jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie. Jako system do zarządzania relacjami z klientem pozwala usystematyzować i usprawnić prowadzone działania, co docenią zarówno kierownicy działów handlowych, jak i sami sprzedawcy.
W czym Pipedrive pomoże w Twojej firmie?
Najważniejszą funkcją każdego systemu CRM jest zarządzanie szansami sprzedaży. W omawianym narzędziu lejek można wyświetlić w widoku listy lub kanban, dzięki czemu da się go swobodnie analizować według własnych preferencji. Każda szansa sprzedaży oznaczona zostaje odpowiednią ikoną - żółtą (kiedy wymagane jest zaplanowane działań), czerwoną (w przypadku kiedy działania nie zostały wykonane w odpowiednim czasie) lub szarą (dla działań nadchodzących). Takie rozwiązanie sprawia, że Pipedrive pomoże w Twojej firmie zadbać o terminowość, którą klienci stawiają często na pierwszym miejscu, gdy oceniają jakość obsługi.
Obecnie prawie każdy ranking CRM bierze pod uwagę również moduł produktów. Pipedrive osiąga w tym obszarze wysokie noty, ponieważ pozwala w intuicyjny sposób wprowadzać i kategoryzować sprzedawane produkty. Przydatną opcją jest możliwość zdefiniowania waluty (co zostanie docenione przez firmy działające na rynkach zagranicznych) oraz jednostki miary (co przyda się organizacjom oferującym towary nie tradycyjnie w sztukach, ale np. w kilogramach lub litrach). Powyższe funkcjonalności sprawiają, że Pipedrive mocno usprawni w Twoim przedsiębiorstwie pracę handlowców.
Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?
Systemy do zarządzania relacjami z klientem to zwykle dość skomplikowane narzędzia, które mocno się od siebie różnią funkcjonalnościami. Bez uprzednich testów trudno zdecydować się na inwestycję w konkretne rozwiązanie. Pipedrive podbija niejeden ranking CRM właśnie ze względu na elastyczność wersji próbnej. Twórcy pozwalają testować program przez 14 dni bez podawania danych karty płatniczej, jak to często ma miejsce w przypadku wersji trial u innych producentów. Wdrożenie najlepiej więc rozpocząć od przeprowadzenia testów — w tym celu wystarczy tylko wypełnić krótki formularz zawierający, m.in., e-mail, nazwę firmy i branżę.
Proces rozpoczyna się od skonfigurowania integracji z zewnętrznymi usługami. Pipedrive daje możliwość synchronizacji z pocztą oraz kalendarzem. Dedykowana aplikacja mobilna sprawia, że odpisywanie na e-maile odbywa się bezpośrednio z poziomu systemu CRM, dzięki czemu nie trzeba korzystać z zewnętrznych rozwiązań do obsługiwania poczty. Oczywiście wymienione powyżej integracje to tylko jedne z najbardziej podstawowych funkcjonalności - Pipedrive oferuje także dedykowane API, które pozwala podpinać do strony czatboty, autorespondery czy też komunikację VOIP. Dzięki temu wdrożenie CRM w małej i średniej firmie może zacząć się od zupełnych podstaw, ale po czasie system da się elastycznie rozbudować o wiele innych funkcjonalności.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.