Instagram już od kilku lat jest miejscem do prowadzenia biznesu i pozyskiwania nowych klientów. Platforma pozwala też na tworzenie pasywnych źródeł dochodu poprzez afiliację oraz płatne współprace. Zarówno pozyskiwanie klientów do swojego biznesu, jak i generowanie zarobków poprzez linki polecające, czy reklamę produktów wymagają jednak zbudowania sporych zasięgów. Poczytny profil z gronem zaangażowanych odbiorców budzi zaufanie i łatwiej mu budować popularność. Jak w 6 prostych krokach można wybić się na popularnej platformie?
Krok 1 - wartościowy kontent
Nie da się ukryć, że obecnie na Instagramie jest spora konkurencja. Nieustannie pojawiają się nowe konta kuszące kolorowymi ujęciami i ciekawym przekazem. Konsumenci treści dostarczanych przez social media stali się, wobec tego dużo bardziej wymagający. Twórcy aktualnie muszą się wysilać, by przebić konkurencję i zdobyć oddane grono odbiorców. Same zdjęcia z krótkim opisem to zazwyczaj za mało. Użytkowników platformy interesuje również treść, najlepiej by była ona maksymalnie wartościowa.
W celu zbudowania sieci obserwatorów należy wybrać dziedzinę, w której chcemy się realizować i zacząć tworzyć przyciągające uwagę posty. Niesłabnącą popularnością cieszą się profile z przepisami i poradami kulinarnymi, profile beauty z makijażami, czy polecanymi kosmetykami, profile prasówki z newsami itd. Najlepiej wybrać sobie dziedzinę, w której faktycznie czujemy się mocni, a ponadto jest ona naszą pasją. Tylko wtedy posty będą jakościowe dla potencjalnych odbiorców. Pasjonaci piłki nożnej mogą stworzyć konto, na którym będą wstawiać nowinki ze świata futbolu, pogłoski na temat transferów, czy typy sportowe. Kobiety, które dbać o cerę i nieustannie kupują nowości do testowania, z pewnością znajdą grupę docelową zainteresowaną skin care i rutyną pielęgnacyjną. Po wybraniu contentu pozostaje już tylko tworzyć posty zgodne z wymogami Instagrama i budować na swoim profilu społeczność dającą zasięgi.
Krok 2 - wchodzenie w interakcje z odbiorcami
Samo posiadanie obserwatorów nie jest jeszcze gwarancją sukcesu. Należy postarać się o to, by followersi byli na naszym profilu aktywni. W związku z tym należy zbudować z nimi pewną więź, która zachęci ich do lajkowania, komentowania i udostępniania. Dzięki wchodzeniu w interakcję z odbiorcami nabierają oni przekonania, że twórcy na nich zależy, co również motywuje ich do aktywności na profilu. Najlepiej przy każdym poście zadawać pytanie odbiorcom, dobrze też odpowiadać na komentarze, zachęcać do dyskusji, od czasu do czasu warto też odpowiadać na wiadomości prywatne.
Krok 3 - odpowiednie hasztagi, publikowanie o właściwych porach
Bardzo ważne na Instagramie są hasztagi. To właśnie one podsuwają odbiorcom treści, które mogą ich zainteresować. Umiejętne korzystanie z hasztagów pozwala łatwo dotrzeć do swojej gruby docelowej. Istotne jest również publikowanie postów w godzinach, kiedy najwięcej osób korzysta z Instagrama, co można łatwo sprawdzić w sieci.
Krok 4 - udzielanie się na profilach innych twórców
Jeden z najszybszych sposobów na to, by profil stał się widoczny dla odbiorców. Wystarczy znaleźć twórców, którzy działają w podobnym klimacie i komentować ich posty oraz wdawać się w dyskusje w komentarzach. Oczywiście komentarze powinny być pozytywne, twórcom warto okazywać szacunek oraz doceniać ich pracę. Komentować można również profile, które nie są związane z naszą działalnością, jednak mają grono aktywnych followersów. Taka praktyka pozwoli stać się widocznym.
Krok 5 - zakup followersów, lajków i komentarzy
Świetny sposób na błyskawiczne podbicie swojego profilu. Potencjalni odbiorcy, wchodząc na konto, zazwyczaj zwracają uwagę na liczbę obserwatorów. Konta z dużą liczbą followersów automatycznie wzbudzają zaufanie i są uważane za atrakcyjniejsze dla odbiorcy. Z tego ruchu warto skorzystać szczególnie w przypadku, gdy dopiero startujemy z prowadzeniem konta na platformie. Followersów, lajki i komentarze należy jednak kupować w sprawdzonych źródłach, np. na InstaLike.pl, by uniknąć zbanowania przez Instagram. Strony, które profesjonalnie zajmują się sprzedażą obserwatorów, wiedzą, jak umiejętnie ich dodać, by konto nie zostało objęte shadow banem.
Krok 6 - lajkowanie i komentowanie na profilach odbiorców
W celu pozyskania obserwatorów warto udzielać się nie tylko na profilach znanych twórców. Lajki i komentarze zostawiać można również pod postami zwykłych odbiorców, którzy korzystają z określonych hasztagów. Dzięki temu również można przyciągnąć większą liczbę zainteresowanych do konta.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.