eBOK, czyli elektroniczne biuro obsługi klienta, to platforma internetowa, która została stworzona w celu ułatwienia i usprawnienia kontaktu z MPWiK. Dzięki temu rozwiązaniu można w łatwy i wygodny sposób kontrolować należności za usługi dostawy wody i/lub odprowadzania ścieków, takie jak data wystawienia faktury i termin płatności, historia rachunków czy też aktualny stan konta. Można tam także podać stan wodomierza i sprawdzić odczyty od daty zawarcia umowy oraz mieć dostęp do treści zawartej w umowie, takiej jak: data jej zawarcia i numer czy numer wodomierza przyporządkowanego do umowy. Platforma ta umożliwia także aktywację usługi eFAKTURA, dokonanie płatności za faktury udostępnione w eBOK, a także wysyłanie korespondencji, takiej jak: zgłoszenie awarii, reklamacje jakości wody czy zmiany danych strony umowy. Jednakże warto pamiętać, że dostęp do eBOK jest możliwy tylko dla klientów posiadających podpisaną umowę na dostawę wody i/lub odprowadzanie ścieków.
Konto eBOK- jak je założyć?
Aby założyć konto w eBOK https://www.mpwik.com.pl/view/e-bok-internetowe-biuro-obslugi-klienta, należy najpierw wejść na stronę internetową https://ebok.mpwik.com.pl, a następnie kliknąć przycisk „Rejestracja”. W formularzu zgłoszeniowym należy podać numer faktury, wartość faktury, adres e-mail oraz hasło (opcjonalnie numer telefonu). Ważne jest również zapoznanie się z regulaminem eBOK, który otwiera się w formie pliku .pdf. Po zapoznaniu się z regulaminem należy kliknąć przycisk „Akceptuję regulamin” i przepisać kod z obrazka, a następnie kliknąć przycisk „Wyślij”. W celu bezpiecznego przejścia przez proces rejestracji na podany adres e-mail zostaną przesłane dwie wiadomości. Pierwsza wiadomość zawiera link aktywacyjny, który należy kliknąć, a druga potwierdza prawidłową aktywację konta. Po potwierdzeniu adresu e-mail za pomocą linku aktywacyjnego możliwe będzie zalogowanie do eBOK. Warto zauważyć, że numer użytkownika eBOK to 6 pierwszych cyfr faktury.
eBOK dla administratorów i zarządców nieruchomości - jak założyć konto?
eBOK to nie tylko narzędzie dla klientów indywidualnych, ale także dla administratorów i zarządców nieruchomości. Aby założyć konto „Administratora”, wystarczy wysłać zgłoszenie na adres e-mail: ebok@mpwik.com.pl. W tytule wiadomości należy wpisać „Administrator/zarządca nieruchomości”, a w treści podać pełną nazwę firmy wraz z wykazem adresów administrowanych nieruchomości. Jednakże warto pamiętać, że administratorzy i zarządcy, którzy administrują tylko częścią nieruchomości danego odbiorcy usług, będą mieli ograniczony dostęp do niektórych informacji zawartych w zakładkach „Zobacz saldo”, „Zobacz wpłaty” i „Zobacz noty”. Ponadto nie będą mieli możliwości uruchomienia usługi eFAKTURA, gdyż aktywacja dotyczyłaby wszystkich nieruchomości odbiorcy usług. Nie będą także mogli dokonać zmiany danych podstawowych, danych adresowych oraz danych kontaktowych danego odbiorcy usług. Wszystkie pozostałe informacje oraz usługi będą dostępne w eBOK.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.