REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 kwietnia 2023 17:04 Polska Agencja Prasowa 1.6 tys. odsłon

PKP PLK zamawiają remont linii kolejowej Pszczyna - Żory

Na odcinku objętym zamówieniem odbywa się po niej ruch pasażerski (pociągi regionalne i międzyregionalne) oraz towarowy
fot: Krystian Krawczyk

Prace remontowe na linii kolejowej nr 148 Pszczyna - Żory zamawia zarządca kolejowej infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Jednotorowe połączenie jest wykorzystywane m.in. w regionalnym ruchu pasażerskim, kursują nim pociągi Kolei Śląskich relacji Bielsko-Biała - Rybnik.

Jak wynika ze specyfikacji przetargowej na platformie zakupowej PKP PLK, prace (zamawiane w trybie projektuj i buduj) obejmą ok. 20 km linii nr 148 oraz krótki odcinek linii nr 159 w Żorach. Zakładana jest m.in. wymiana nawierzchni torowej na nową, wymiana 14 rozjazdów, wymiana sieci trakcyjnej, budowa nowych obiektów inżynieryjnych i wymiana przejazdów kolejowo-drogowych.

Obecny termin składania ofert to 10 maja br. PKP PLK planują realizować ten projekt ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Całość realizacji zamówienia przewidziana jest w ciągu trzech lat i trzech miesięcy.

Zgodnie z opisem w programie funkcjonalno-użytkowym zamówienia linia nr 148 Pszczyna - Rybnik na odcinku Pszczyna - Żory jest linią normalnotorową, pierwszorzędną, jednotorową, zelektryfikowaną. Na odcinku objętym opracowaniem jest linią znaczenia państwowego. Należy do sieci kompleksowej TEN-T. Prędkość konstrukcyjna to 120 km/h. Na odcinku objętym zamówieniem odbywa się po niej ruch pasażerski (pociągi regionalne i międzyregionalne) oraz towarowy.

Nawierzchnia kolejowa na zdecydowanej większości odcinka Pszczyna - Żory pochodzi z 1974 r., a sieć trakcyjna z 1982 r. Znajduje się tam 27 obiektów inżynieryjnych, w tym 6 mostów kolejowych i 21 przepustów kolejowych. Obiekty te powstały w większości w latach 30. ub. wieku, w okresie budowy linii. Linię przecina 17 przejazdów kolejowo-drogowych. Ruch pasażerski obsługiwany jest na stacji Suszec i czterech przystankach: Pszczyna Czarków, Radostowice, Suszec Kopalnia i Suszec Rudziczka.

Na linii nr 148 między Pszczyną i Rybnikiem obowiązują obecnie ograniczenia prędkości do 50-60 km/h, lokalnie do 30-40 km/h (z powodu złego stanu podtorza lub nierówności pionowych na czynnych szkodach górniczych). Dopuszczalna długość pociągów towarowych to 600 m (aktualny standard to 750 m).

Zamawiane prace mają doprowadzić m.in. do osiągnięcia prędkości maksymalnej 120 km/h dla pociągów osobowych i 100 km/h dla towarowych (dopuszczalne są ograniczenia ze względu na geometrię toru), przy zachowaniu dopuszczalnych nacisków na oś - 221 kN. Przebudowa powinna umożliwić kursowanie pociągów o długości 750 m; nowe perony powinny mieć wysokość 76 cm.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UJSSI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]