REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 marca 2023 12:52 Polska Agencja Prasowa

Wynagrodzenie, czas potrzebny na dojazd oraz elastyczność to główne kryteria, które biorą pod uwagę pracownicy, rozważając nową ofertę pracy

Według raportu elastyczność w zakresie tego, kiedy i z jakiego miejsca pracujemy, znajduje się w TOP3 kryteriów rozważanych w momencie zmiany pracy
fot: Pixabay.com

Wynagrodzenie, czas potrzebny na dojazd oraz elastyczność to główne kryteria, które biorą pod uwagę pracownicy, rozważając zmianę pracy - wynika z raportu firmy CBRE. Docelowo pracownicy chcą pracować hybrydowo z przewagą pracy w biurze - stwierdzono w raporcie.

Pracownicy wskazują na trzy główne kryteria, które biorą pod uwagę, rozważając nową ofertę pracy: wynagrodzenie, czas potrzebny na dojazd oraz elastyczność - stwierdzono w raporcie firmy CBRE The Global Live-Work-Shop Report 2022. Dwa ostatnie elementy nabrały znaczenia w pandemii, która według co drugiego pracownika, dzięki popularyzacji pracy zdalnej, poprawiła work-life balance - zaznaczyli autorzy raportu.

Docelowo pracownicy chcą pracować hybrydowo z dominacją pracy w biurze. Drugi najbardziej pożądany scenariusz to całkowity powrót do biur, a trzeci - praca hybrydowa z dominacją przebywania w domu. Eksperci CBRE wskazali, że te scenariusze pokrywają się z praktyką obserwowaną na polskim rynku.

Według raportu elastyczność w zakresie tego, kiedy i z jakiego miejsca pracujemy, znajduje się w TOP3 kryteriów rozważanych w momencie zmiany pracy. Dla niemal 7 na 10 pracowników najistotniejsze jest wynagrodzenie. Na czas potrzebny na dojazd do biura, wskazało 45 proc. badanych; z kolei 40 proc. osób - na możliwość łączenia pracy w biurze z home office i swobodny wybór, kiedy i w jakich godzinach chcą pracować.

W ocenie Małgorzaty Niewińskiej z CBRE, cytowanej we wtorkowej informacji, najłatwiejszym sposobem na przyciągnięcie młodych do biur jest zapewnienie im stymulującego czasu, który potraktują jako rozwijający ich umiejętności.

Zgodnie z raportem w przypadku najbardziej preferowanych sposobów pracy w przyszłości, ciągła praca w biurze to idealny scenariusz dla co piątego pracownika. Najwięcej przychylnych głosów zdobywa praca hybrydowa z dominacją pracy w biurze (ok. 45 proc. wskazań), a ok. 15 proc. wybrałoby najchętniej pracę hybrydową z dominacją pracy w domu. Ciągła praca zdalna w przyszłości to scenariusz pożądany dla 3 proc. pracowników.

Niewińska zaznaczyła, że zgodnie z praktyką obserwowaną na polskim rynku firmy skłaniają się najbardziej do oferowania pracownikom dwóch dni pracy zdalnej w tygodniu oraz pracy w biurze przez pozostałe dni. Według niej widać brak chęci powrotu na pełen etat do przestrzeni biurowej.

- Pracownicy mocno przyzwyczaili się do tej opcji, która poprawia ich work-life balance, ale też co istotne, firmy wiedzą, że pracujący na home office są tak samo efektywni jak w biurze - stwierdziła. - Z badania wynika, że połowa pracowników czuje teraz, że szefowie bardziej im ufają - podsumowała.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LMTWU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy z wyższymi flapsami jeszcze w tym roku
17 grudnia 2024
22.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]