REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 lutego 2023 17:35 Polska Agencja Prasowa 1,020 odsłon

Pociągi na odbudowanej linii do lotniska Katowice od grudnia br.

Według PLK odbudowa i budowa postępują zgodnie z harmonogramem, który zakłada termin zakończenia inwestycji w IV kw. 2023 r.
fot: Tomasz Rzeczycki

Od nowego rozkładu jazdy, który będzie wdrażany w grudniu br., pociągi powinny zacząć kursować odbudowywaną obecnie linią kolejową nr 182 Tarnowskie Góry - Zawiercie, zapewniającą połączenie z lotniskiem Katowice - zapowiedzieli w piątek przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

W piątek PKP Polskie Linie Kolejowe zorganizowały przejazd drezynami inspekcyjnymi po odcinku linii Tarnowskie Góry - Zawiercie, od Miasteczka Śląskiego do powstającej stacji kolejowej Pyrzowice Lotnisko. Prace na linii nr 182 trwają od początku 2021 r. Według PLK odbudowa i budowa postępują zgodnie z harmonogramem, który zakłada termin zakończenia inwestycji w IV kw. 2023 r.

Jak mówił w piątek na konferencji prasowej na lotnisku Katowice wiceprezes PLK Arnold Bresch, przejazd drezynami mógł unaocznić, w jakim momencie realizacji Krajowego Programu Kolejowego (na lata 2014-20, do 2023 r.) są Polskie Linie Kolejowe.

- W ostatnich latach mamy do czynienia z boomem inwestycyjnym na kolei. Tak wielkiego zastrzyku inwestycji, jaki mamy od 2016 r., nie mieliśmy okazji doświadczyć: 76 mld zł to jest skala inwestycji, które realizujemy - akcentował.

- To inwestycje, które w większości kończą się w 2023 r. Także tutaj, wszyscy spodziewamy się, że w grudniu br. pojawią się w rozkładzie jazdy regularne pociągi, które dowiozą tu mieszkańców Śląska i całej Polski - i to lotnisko stanie się jednym z bardziej konkurencyjnych w Polsce m.in. dzięki temu, że będzie tak dobry dostęp koleją do samolotów - uznał wiceprezes PLK.

- Realizujemy te prace z wielkim rozmachem. Mieliśmy okazję zaobserwować pięknie ułożoną nową infrastrukturę, zelektryfikowaną, w większości jednotorową linię, która pozwoli nam na zaproponowanie doskonałej oferty przewozowej - ocenił Bresch.

Jak relacjonował w piątek dyrektor projektu z ramienia PLK Tomasz Gasztych, wraz z postępami prac budowlanych, w ostatnich miesiącach skierowano ruch pociągów towarowych do obsługi dwóch bocznic na stacji Siewierz od strony Tarnowskich Gór, co umożliwiło przeniesienie głównego frontu robót na odcinek Siewierz - Zawiercie.

Na odcinku Tarnowskie Góry - Siewierz kontynuowane są jeszcze prace przy budowie sieci trakcyjnej, kończy się budowa nowych peronów w nowej stacji Pyrzowice Lotnisko oraz na nowych przystankach Miasteczko Śląskie Centrum i Mierzęcice. Na samej stacji Siewierz powstało lokalne centrum sterowania, z którego dyżurni będą kierowali ruchem na całej linii.

Na odcinku Siewierz-Zawiercie obecnie wymienianych jest 14 km torów, budowana jest sieć trakcyjna i przebudowywane są obiekty inżynieryjne. Powstają perony w stacji Poręba i nowy przystanek Zawiercie Kądzielów. Zakończono już prace na stacji Zawiercie.

Nieeksploatowana dotąd, w większości jednotorowa linia nr 182 o długości ok. 45 km, łączy Tarnowskie Góry z Zawierciem, przechodząc bezpośrednio obok Katowice Airport. Wartą 812,1 mln zł brutto umowę na odbudowę połączenia PLK podpisały z konsorcjum Track Tec Construction, Infrakol i PBIiK jesienią 2020 r.

Budowa kolejowego połączenia do lotniska, oddalonego najszybszymi połączeniami drogowymi od Katowic o ponad 30 km, oczekiwana jest w regionie od lat. Początkowo planowano budowę nowej linii - od Bytomia, przez Piekary Śląskie, jednak wobec kosztów i sprzeciwu mieszkańców, tę koncepcję porzucono.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CTVRM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
PGG chce zmniejszyć zatrudnienie. Będzie program dobrowolnych odejść?
21 czerwca 2024
35,625 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]