Prowadzenie własnego biznesu nie należy do prostych zadań. Wszyscy właściciele firm muszą dbać o to, aby budżet zawsze dobrze się „spinał” – czyli aby wydatki nie przekraczały zysków. Czasami może być to ciężkie, zwłaszcza jeśli mamy firmę, która np. prowadzi sprzedaż sezonową (przykładowo – posiadamy sklep ze sprzętem narciarskim. Jego popularność jest największa w sezonie zimowym, a wiosną czy latem – możemy mieć nikłe zyski). W takiej sytuacji może kusić nas szukanie sposobów na oszczędności – będziemy rezygnować z pewnych rzeczy, aby wydatki były jak najmniejsze. Warto jednak wiedzieć, na czym nie powinniśmy oszczędzać.
Nie oszczędzaj na reklamie w formie pozycjonowania
Wymienić tu można między innymi reklamę – ta jest ważna niezależnie od tego, czy nasza działalność jest popularna sezonowo, czy cały rok. Niektórzy klienci bowiem mogą chcieć dokonać zakupu jeszcze przed sezonem, inni zaś wcześniej szukają czegoś „na przyszłość” – dokonają zakupu w przeciągu następnych kilku miesięcy. Dlatego właśnie warto skupić się na reklamie. Dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że w dzisiejszych czasach najważniejsza jest reklama internetowa. Ta jednak może przybierać różne formy, a wśród nich można wymienić pozycjonowanie, które stricte nie jest reklamą, jednak przynosi efekt w postaci zdobycia nowych osób odwiedzających stronę internetową, spośród których jakaś część z pewnością dokona zakupu.
A co jeśli efekty pozycjonowania nie nadchodzą?
Agencje SEO, takie jak Kolabo IT, oferują m.in. płatność abonamentową – tzn. regularnie co miesiąc dokonujesz określonej opłaty, a pozycjonerzy pracują nad zdobyciem jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. Zwątpienie nachodzi właściciela firmy wówczas, gdy efekty pozycjonowania po kilku miesiącach jeszcze nie nadeszły. Warto wiedzieć, że to całkowicie normalne, gdyż w przypadku dużej konkurencji na konkretne słowa kluczowe pierwsze efekty widoczne są dopiero po pół roku – na to wskazują statystyki. Nie powinniśmy zatem rezygnować w momencie, kiedy „nic się nie dzieje”, gdyż prawdopodobnie efekt prowadzonych działań pojawi się niebawem. Następnie działania pozycjonerskie muszą być kontynuowane, aby te wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania utrzymać.
Nie da się jednak ukryć, iż mimo że może się wydawać, że początkowo „nie wiemy za co płacimy”, to gdy już efekt będzie widoczny – od razu zobaczymy zyski. Nowi odbiorcy, którzy trafią na naszą stronę internetową, zdecydowanie wpłyną na konwersję. Spora część z nich może bowiem dokonać zakupu, gdyż trafili na naszą witrynę poprzez konkretne słowo kluczowe – czyli szukali oni czegoś konkretnego, są nastawieni na transakcję, jeśli produkt spełni ich oczekiwania. Inwestycja w pozycjonowanie prowadzona przez profesjonalną agencję SEO przekłada się na realny zysk, dlatego na tej kwestii nie warto oszczędzać.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.