Bielsko-Biała uporządkuje w najbliższych latach krajobraz: z ulic i budynków zniknie około 40 proc. istniejących obecnie reklam - podał w czwartek bielski magistrat. Umożliwia to przyjęta przez radę miejską uchwała porządkująca ład przestrzenny.
Jacek Kachel z wydziału prasowego urzędu miejskiego zakomunikował, że uchwała w bardzo szczegółowy sposób ustala zasady sytuowania tablic i urządzeń reklamowych.
- Reguluje zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, a także ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane - wyjaśnił.
Kachel podkreślił, że według szacunków magistratu w Bielsku-Białej prawie 40 proc. reklam jest usytuowanych niezgodnie z przepisami prawa.
- Zostaną podjęte działania zmierzające do ich usunięcia - oznajmił.
Urzędnik w komunikacie podkreślił, że celem uchwały jest ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego, uporządkowanie przestrzeni publicznej, poprawa estetyki, a także ochrona walorów krajobrazowych miasta.
- Uchwała wprowadza podział przestrzeni na dwa obszary, gdzie będą obowiązywały różne zasady i warunki. Te bardziej restrykcyjne dotyczyć będą obszaru I, czyli ścisłego centrum miasta, gdzie występuje najwięcej obiektów zabytkowych. Obszar II to pozostała część miasta - wyjaśnił.
Nowe prawo przewiduje dwuletni okres dostosowawczy dla tablic i urządzeń reklamowych nieumieszczonych na obiektach budowlanych oraz billboardów w obszarze I oraz pięcioletni w obszarze II.
Przepisy wejdą w życie 30 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.