PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 lutego 2023 11:00 Prezentacja

W jaki sposób loterie promocyjne przyczyniają się do wzrostu sprzedaży?

Nie ulega żadnej wątpliwości, że zorganizowanie promocji sprzedaży w postaci loterii promocyjnej wpływa na wzrost sprzedaży promowanego produktu
fot: Materiał partnera

W obecnych warunkach gospodarki rynkowej i nieustannej rywalizacji o klienta kluczowa staje się odpowiednia promocja sprzedaży. Właściwie przygotowana i przeprowadzona loteria promocyjna jest w stanie w znaczący sposób zwiększyć lojalność klienta, pozyskać nowych odbiorców oraz przekonać ich do ponownego zakupu dóbr lub usług. Dlaczego promocja sprzedaży w formie loterii promocyjnej wpływa na wzrost sprzedaży promowanego produktu? Jakie determinanty są z tym związane?

Loterie promocyjne a wzrost sprzedaży

Nie ulega żadnej wątpliwości, że zorganizowanie promocji sprzedaży w postaci loterii promocyjnej wpływa na wzrost sprzedaży promowanego produktu. Z tym zjawiskiem związane jest oddziaływanie determinant popytu, czyli przede wszystkim - zmiana najczęściej kupowanej marki na promowaną (w przypadku retailerów jest to zmiana punktu sprzedaży, w którym dotychczas realizowane były zakupy), wzrost intensywności zakupów oraz zwiększenie liczby kupionych produktów (wzrost konsumpcji lub tworzenie zapasów). Poznanie, zrozumienie oraz umiejętne wykorzystanie tych zależności sprawi, że loteria promocyjna z pewnością pomoże osiągnąć sukces sprzedażowy. 

Determinanty popytu

Celem organizatorów promocji sprzedaży jest przeważnie osiągnięcie w czasie trwania akcji wzrostu sprzedaży promowanego produktu względem poziomu sprzed rozpoczęcia promocji lub co najmniej średniego poziomu z konkretnego okresu. Pragnienie to jest szczególnie ważne dla organizatorów loterii promocyjnych, w których uczestnictwo jest bezpłatne lub wiąże się z zakupem promowanego produktu lub usługi. Eksperci często używają w tym zakresie określenia „czynniki popytu”, które mają generować wzrost sprzedaży.

Praktycy zajmujący się badaniem tego typu zagadnień wielokrotnie próbowali już przeprowadzić ich dekompozycję w celu określenia procentowego wpływu czynników popytu, przyczyniających się do wzrostu sprzedaży w ramach akcji promocyjnej.

Przede wszystkim, aby poznać złotą zasadę, na bazie której loterie promocyjne generują wzrost sprzedaży, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy ten wzrost jest związany ze zmianą nawyków zakupowych klientów, czy wzrost sprzedaży w ramach akcji wynika z tego, że poprzez promocję konsumenci szybciej realizują zakup (co sprawi, że w przyszłych okresach może dojść do spadku sprzedaży), czy może sprzedaż jest większa, ponieważ klienci kupują więcej, aby zwiększyć swoją konsumpcję lub tworzyć zapasy danego produktu? 

Organizacja promocji sprzedaży poprzez aktualne loterie przyczynia się więc do wzrostu sprzedaży przez to, że uczestnicy:

Prawidłowo zorganizowana akcja promocyjna powinna mieć na względzie to, że pozyskanie nabywców konkurencyjnych marek jest najczęściej możliwe jedynie wówczas, gdy dostosuje się nagrody, komunikację oraz media do ich stylu życia, oczekiwań, poglądów oraz preferencji. Są to czynniki decydujące o końcowym sukcesie, które da się mierzyć wzrostem udziałów rynkowych.

Jeżeli zainteresował Cię nasz wpis, zajrzyj na stronę: https://www.motivationdirect.pl/oferta/loterie-i-konkursy

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SPUTR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,962 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]