W 2023 r. KGHM Polska Miedź zamierza przeznaczać 1 proc. rocznego przychodu na innowacje i projekty badawczo-rozwojowe. To blisko 200 mln zł.
Jest to istotne zwiększenie wydatków na B+R, które aktualnie kształtują się na poziomie około 40 mln zł rocznie. Firma koncentruje się na poprawie jakości realizowanych zadań oraz osiąganych efektów. Zasadniczy strumień finansów B+R oraz innowacji jest kierowany na działania związane z głównym ciągiem technologicznym (75 proc. w latach 2019-2023), które mają wysoki potencjał do wdrożenia, czy komercjalizacji. W KGHM obowiązuje spójny model zarządzania innowacjami i pracami badawczo-rozwojowymi.
Rozwój technologii i podnoszenie poziomu innowacyjności są dla firmy bardzo istotne. Przedsięwzięcia podejmowane przez KGHM wiążą się z opracowaniem nowych systemów eksploatacji złóż miedzi w warunkach złoża głębokiego oraz efektywnych technologii ich przerobu i produkcji materiałów finalnych.
- Ponadto, prowadzone są badania nad zwiększeniem automatyzacji procesów wydobywczych, technologiami energooszczędnymi, czy wreszcie ograniczeniem oddziaływania przemysłu górniczego na środowisko - podala spółka.
Firma buduje swoją przyszłość w oparciu o e-przemysł. Wprowadzane rozwiązania obejmują robotyzację, digitalizację, zarządzanie wiedzą oraz założenia przemysłu 4.0. KGHM stawia nie tylko na projekty możliwe do realizacji w najbliższym horyzoncie czasowym.
- KGHM - jak podkreślono - nie boi się ambitnych wyzwań i podejmuje prace nad najnowocześniejszymi technologiami, które zmienią w przyszłości sposób i charakter wydobycia miedzi.
Jedna z największych spółek górniczych w Europie rozwija się dzięki połączeniu doświadczenia i potencjału intelektualnego swoich pracowników oraz zewnętrznych podmiotów badawczych, firm i instytucji. Efektywnie wykorzystuje przy tym posiadane zasoby i środki finansowe budując wartość oraz wizerunek światowego potentata branży górniczej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.