PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 stycznia 2023 06:07 Polska Agencja Prasowa

Plany Polaków na zimowy wypoczynek

Z kolei 74 proc. Polaków nie wybierze się na żaden wyjazd zimowy w 2023 r.
fot: Krystian Krawczyk

26 proc. Polaków ma w tym roku zimowe plany wyjazdowe, w tym 9 proc. wyjedzie tylko w trakcie ferii zimowych - wynika z badania dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Wyjeżdżający w terminach innych niż ferie częściej decydują się na wypoczynek we własnym zakresie, głównie w Polsce.

Jak wynika z badania Plany Polaków dotyczące zimowego wypoczynku dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, 26 proc. Polaków ma w tym roku jakieś zimowe plany wyjazdowe, w tym 9 proc. wyjedzie tylko w trakcie trwania ferii zimowych w danym województwie, 8 proc. wskazuje, że wyjeżdża zarówno w trakcie ferii zimowych, jak i po, a 9 proc. po feriach. Wyjazdy w czasie ferii deklarują częściej osoby mające dzieci w wieku szkolnym (30 proc.) niż pozostali respondenci (4 proc.).

Z kolei 74 proc. Polaków nie wybierze się na żaden wyjazd zimowy w 2023 r. Częściej pozostaną w domu osoby, które nie mają dzieci w wieku szkolnym (79 proc.), niż mające dzieci w takim wieku (52 proc.).

Główny analityk BIG InfoMonitor prof. Waldemar Rogowski zwrócił uwagę, że na tegoroczne plany wyjazdowe wpływa bieżąca sytuacja materialna Polaków. - Wzrost kosztów życia przy jednoczesnym wzroście kosztów wyjazdów - oferty noclegów są nawet o 30-40 proc. droższe niż przed rokiem, przełożyły się na te decyzje - stwierdził. Komentując dla PAP wyniki badania zaznaczył, że widać w nim, gdzie wraz ze spadkiem zamożności, ubywa chętnych do wypoczynku zimowego.

- Ci, którym środków nie wystarcza nawet na najpilniejsze potrzeby, mówią o swoich planach w co siódmym przypadku. Osoby, którym pieniędzy wystarcza na wszystkie wydatki i mogą jeszcze odłożyć - w co trzecim. Choć osoby zamożne w 60 proc. wskazań mają aspiracje wyjazdowe, to jednak nadal 40 proc. pozostaje bez żadnych planów, co wskazywałoby na to, że niezależnie od poziomu życia, podchodzimy dziś z większą rozwagą do większych wydatków - ocenił.

- Wysłanie pociech na jakąś formę wypoczynku w trakcie trwania zimowej przerwy w nauce, która rozpoczęła się 16 stycznia i będzie trwać do końca lutego, planuje 39 proc. Polaków z dziećmi między 6 a 18 rokiem życia. Rodzice deklarują najczęściej wysłanie dzieci do rodziny (20 proc.). Co dziewiąty rodzic zainwestuje w wyjazd zorganizowany dla dziecka lub dla całej rodziny (11 proc.). Dla 5 proc. uczniów będą to wyłącznie półkolonie, czyli zorganizowane zajęcia w miejscu zamieszkania, bez noclegu. 30 proc. osób mających dzieci w wieku szkolnym jeszcze nie podjęło decyzji co do wyjazdu na ferie - odsetek osób, które zdecydują się na zimowy wypad może więc jeszcze wzrosnąć - dodał prof. Rogowski.

Osoby wyjeżdżające na ferie zimowe (w terminie ferii szkolnych w danym województwie) z taką samą częstotliwością wybierają zorganizowane samodzielnie wyjazdy krajowe oraz te do rodziny (43 proc.). Z kolei wyjeżdżający w terminach innych niż ferie częściej decydują się na zorganizowanie wypoczynku we własnym zakresie, głównie w Polsce (53 proc.). Zagranica to z kolei dwukrotnie częściej cel zimowych podróży osób bez dzieci w wieku szkolnym (32 proc.) niż tych, którzy je mają (15 proc.).

Natomiast 48 proc. Polaków deklaruje, że jest w stanie sfinansować wyjazdy na zimowy wypoczynek z bieżących dochodów. Co trzeci sięgnie do oszczędności (35 proc.). Dodatkową aktywność zarobkową w celu sfinansowania wyjazdu podejmuje, z kolei, 11 proc. ankietowanych, a 6 proc. - wykorzysta środki z bonów turystycznych. Co dziesiąty rodak zaznacza, że wyjazd nie wymaga od niego szczególnych nakładów finansowych. Natomiast 11 proc. zapożyczy się na poczet zimowego relaksu (pożyczka u rodziny, kredyt lub pożyczka w instytucji finansowej), niektórzy w więcej niż jednym miejscu.

Osoby nieplanujące wyjazdu uzasadniają to najczęściej (42 proc.) brakiem takiego zwyczaju - igdy nie wyjeżdżam na ferie, w tym 26 proc. osób z dziećmi w wieku szkolnym i 44 proc. osób bez pociech w wieku szkolnym.

Na brak pieniędzy na wyjazdy wskazuje 24 proc. osób. Kolejne 21 proc. wspomina o wzroście kosztów pobytu w hotelach i pensjonatach. A część ze względu na finanse musi wybierać - albo urlop w okresie zimowym, albo w letnim i dlatego co 7. osoba rezygnuje z wyjazdu zimowego. Pozostałych ogranicza brak urlopu w tym terminie, utrata pracy, względy zdrowotne czy generalnie niechęć do zimy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • EDKQV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W kwietniu postojowe w kopalni? Dyrekcja odpowiada
12 kwietnia 2024
35,992 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]