Nasz portal netTG.pl Gospodarka i Ludzie jest czytany na całym świecie – poza Antarktydą. Z podsumowania przedstawionego na Google Analytics wynika, że w 2022 r. odwiedzili nas mieszkańcy 71 krajów świata z pięciu kontynentów.
Oczywistą sprawą jest, że portal traktujący w zdecydowanej mierze o polskim przemyśle wydobywczym i gospodarce odwiedzają rodzimi czytelnicy – 95,5 proc. Pewnym zaskoczeniem jest, że wśród zagranicznych liderów wybijają się Internauci z kraju, który górniczą przeszłość ma już dawno za sobą – z Francji. Trzykrotnie mniej w porównaniu z nią jest odwiedzających z Niemiec (straciły miejsce zagranicznego lidera z poprzednich lat), a później z takich krajów jak: USA, Wielka Brytania, Brazylia, Szwecja, Węgry, Królestwo Niderlandów, Irlandia, Indonezja...
Czytelnicy wchodzili na portal netTG.pl Gospodarka i Ludzie z 1123 – miejscowości świata. I w tej kategorii jest pewne zaskoczenie, gdyż przez wiele lat na naszych stronach najwięcej było Internautów z... Warszawy.
Teraz – można by rzec – sytuacja uległa znormalizowaniu – prym wiodą Katowice z 21,59 proc., ale na drugim miejscu mocno trzyma się stolica – 8,32 proc. Kolejne trzy miejsca zajęły: Kraków – 4,77, Rybnik – 4,43, Wrocław – 4,38 proc. Dalej są Szczecin, Jastrzębie-Zdrój, Ruda Śląska, Zabrze i Końskie. 16. miejsce zapewnił sobie... Paryż – jest między Wodzisławiem Śl. a Bielskiem-Białą. W pierwszej setce miejscowości znalazły się takie zagraniczne miasta jak: 77. pozycja - Dublin, 81. - Ashburn (USA), 84 – Londyn, 91 – Forest City (USA).
W sumie wszystkich użytkowników naszego portalu było ponad 1,9 mln, to jest prawie o 10 proc. więcej niż w 2021 r. Więcej było też tzw. sesji – prawie o 13 proc., w sumie 6 mln. I chociaż przemysł wydobywczy ciągle jest zdominowany przez mężczyzn, to wśród odwiedzających netTG.pl Gospodarka i Ludzie kobiety stanowią bardzo liczna rzeszę – prawie jedną trzecią. Według danych Google Analytics panie stanowiły 32,8 proc. naszych gości. Też niespełna jedna trzecia spośród nich to są osoby w wieku 35-44 lat. W przedziale 25-34 lat jest ponad 21 proc., a między 45-54 – prawie 18 proc.
Wszyscy oni byli i są zainteresowani materiałami zamieszczonymi na portalu. W całym 2022 r. ukazały się na nim 8822 artykuły, z czego ponad połowa była dziełem dziennikarzy i współpracowników redakcji. Cieszy również szybki wzrost liczby artykułów sponsorowanych – do 337, gdyż to dowodzi, iż zleceniodawcy doceniają potencjał portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie jako nośnika swojego przekazu.
Największą poczytnością wśród czytelników cieszyły się – jak przystało na portal branżowy – artykuły traktujące o górnictwie. Kilka przykładów, tytuły mówią za siebie: „Koniec wielkiej smuty dla węgla” miał 72 431 odsłon, „Wstrząs w kopalni. Pięciu górników poszkodowanych, przodek zatrzymany” – 68 399, „Australia i Indonezja nie dostarczą węgla do Europy” – 61 398, „Węgiel z PGG sprzedaje się jak ciepłe bułeczki” – 60 386, „W górniczej spółce zawarto porozumienie w sprawie deputatu węglowego i karpiowego” – 57 739, itd.
Redakcja i w tym roku zrobi wszystko, aby czytelnikom portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie dostarczyć ważnych i ciekawych treści dotyczących szeroko rozumianego przemysłu wydobywczego, gospodarki, regionu i związanych z branżą osób.
Ciekawostką dla zainteresowanych informatyką może być, że Internauci do przeglądania naszego portalu używają głównie przeglądarki Chrom – ponad 81 proc., potem Android Webview – ponad 5,8 proc. Safari – 3 proc. A niegdysiejszy król wśród tego typu programów - Internet Explorer zajął 10 miejsce z 0,03 proc. udziałem.
Z kolei fakt, że prawie 83 proc. odwiedzających netTG.pl w minionym roku robiła to za pomocą smartfonów – więcej o ponad 19 proc. z rokiem poprzednim – nikogo chyba nie dziwi.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Nawet jak przebywam 250 km od Wrocławia, to komputer pokazuje, że moja lokalizacja to Wrocław :) Kiedy indziej, że Świdnica. Tak więc nie wierzcie zbytnio w to, co mówi Google Analitycs o tym, gdzie jest czytany portal.