1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 września 2022 08:15 Prezentacja

Jak UGC wpływa na Twój wizerunek?

UGC oznacza, że treści na temat naszej marki udostępniamy nie my, a nasi klienci. W takiej sytuacji to odbiorcy produktów i usług są odpowiedzialni za reklamę
fot: ARC

Duża konkurencyjność jest widoczna w każdej branży, więc musimy mieć pomysł, by wyróżnić. Jednak chociaż wciąż słyszymy powiedzenie reklama dźwignią handlu, to nadmiar reklam jest przytłaczający. Pojawia się więc pytanie, co możemy zrobić, aby umocnić swoją pozycję i poprawić wizerunek firmy, a jednocześnie nie tworzyć kolejnej reklamy? Z pomocą przychodzi UGC!

UGC, czyli user generated content oznacza, że treści na temat naszej marki udostępniamy nie my, a nasi klienci. W takiej sytuacji to odbiorcy produktów i usług są odpowiedzialni za reklamę. Wiąże się z tym szereg korzyści dla marki.

UCG – jak to działa w praktyce?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że z UGC ma styczność każdego dnia. Mało tego, część tych osób odpowiada za działania z tego zakresu. O co tak naprawdę chodzi? Jest to w zasadzie wszystko, co publikują osoby niezwiązane z marką, a które chcą opowiedzieć o wrażeniach z używania danej rzeczy, o jej cechach i spostrzeżeniach. Są to również wszelkie udostępnienia postów, nowości, memów. Mogą to być nagrania video, posty publikowane w social mediach, zdjęcia, recenzje, teksty na blogach, komentarze na forach i wiele innych. Takie opinie nie tylko są reklamą, ale w porównaniu z wyidealizowanym obrazem, jaki pokazują profesjonalne reklamy, stają się wiarygodnym źródłem informacji. Nie jest to jedyna zaleta tego rozwiązania.

Na model biznesowy uwzględniający wykorzystanie UGC stawia wiele znanych firm. Jedną z korzyści jest lepsza widoczność w sieci. Wzmianki lub zdjęcia, na których będą nasze produkty lub samo logo zwiększają rozpoznawalność. To z kolei sprzyja budowie zaufania w kontakcie z potencjalnym klientem. Po tym, jak znajdzie pozytywne rekomendacje od kogoś, kogo nie postrzega jako autora płatnej reklamy, będzie bardziej skłonny do zakupów. UGC to także świetny sposób na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców. Tak się dzieje m.in. wtedy, kiedy recenzja produktów będzie na prywatnym blogu. Jest to szczególnie istotne, jeśli zamierzamy sprzedawać niszowe towary lub chodzi o wprowadzenie produktu na rynek.

Co z wadami UGC?

UGC to szereg zalet, ale metoda ta nie jest wolna od wad. Autentyczność wypowiedzi nie zawsze działa na korzyść marki. Musimy dbać o jakość produktów, bo kiedy klienci zaczną dzielić się przykrymi doświadczeniami, to raczej trudno mówić o poprawie wizerunku. Z tym niestety trzeba się liczyć, a w razie niekorzystnych publikacji zachować się z wyczuciem i klasą. Jest tutaj duże pole dla nieprzewidzianych działań, a im baczniej będziemy je śledzić, tym łatwiej wyłapiemy, kiedy coś działa na naszą niekorzyść.

UGC – od czego zacząć?

Idea UGC brzmi świetnie, zwłaszcza dla osób zajmujących się marketingiem, które wiedzą, jak trudno jest walczyć z konkurencją o klienta. Jednak zachęcić internautę do publikacji nie jest prosto. Aby stworzyć treść zachęcającą do udostępnienia, trzeba mieć świetny pomysł i wiedzieć, jak go wdrożyć. Warto też dać coś od siebie. Można postawić m.in. na drobne upominki, konkursy albo wspólną zabawę. Jeżeli w grę wchodzą social media można na przykład repostować posty internautów, pokazując tym samym, że ich dostrzegamy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Minister z wizytą w kopalni. Była też rozmowa o przyszłości regionu
16 kwietnia 2025
29.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]